"بازفت" میدانی برای زیبا دیدن طبیعت خدا +فیلم

بهار بازفت انگار به راستی که دروازه ورود به بهشت است؛ طبیعت بازفت در بهار به اوج سرسبزی و زیبایی خود می‌رسد.

در فصل بهار و به ویژه در اردیبهشت ماه، منطقه بازفت در استان چهارمحال و بختیاری به نگین سبز استان مبدل می‌شود؛ پوشش اصلی این منطقه جنگل‌های بلوط است.

بهار منطقه بازفت در چهارمحال و بختیاری، با دو گونه آب و هوای متفاوت کوهستانی و گرم، یکی از کم نظیرترین و زیباترین جاذبه‌های طبیعی ایران است.

بخش بازفت در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد که همیشه به ویژه در فصل بهار به علت طبیعت زیبا و سحرآمیزش مورد توجه گردشگران و مسافران بوده است.

آبشار نیم ساعته یکی از جاذبه‌های طبیعی این منطقه است که بعد از روستای شیخ عالی و قبل از روستای گراب در مسیر جاده چهارمحال و بختیاری به خوزستان قرار دارد.

این آبشار به صورت چشمه‌ای جوشان از میان شکافی غار مانند به بیرون می‌ریزد و نهایتاً به رودخانه بازفت متصل می‌شود که برای رسیدن به آن، باید حدود ۱۵ دقیقه از جاده اصلی پیاده روی کرد.

یکی دیگر از جاذبه‌های این منطقه تنگ هونی نام دارد که در غرب رودخانه بازفت و در ارتفاع یک هزار و ۶۸۰ متری از سطح دریا آغاز می‌شود و در بالا دست تا ارتفاع دو هزار و ۲۰۰ متری هم می‌رسد.


بیشتر بخوانید


در کف این تنگ، رودخانه کوچکی که از ارتفاعات مجاور سرچشمه می‌گیرد جریان دارد که به رودخانه بازفت می‌ریزد.

تنگ هونی بازفت به دلیل شرایط زیستگاهی خاص، زمینه حضور یک توده منحصر به فرد گونه جنگلی نارون را در این منطقه فراهم کرده است.

دسترسی به این تنگ از طریق جاده ارتباطی چهارمحال و بختیاری به خوزستان، بعد از روستا‌های مورز، چمن گلی، شیخ عالی، گراب و سپس روستای تنگ هونی امکان پذیر است.

مسافران و گردشگران با مشاهده مناظر طبیعی، بکر و جذاب این منطقه، مجذوب عظمت خلقت خداوند یکتا شده و در حقیقت جلوه‌ای از بهشت روی زمین را تجربه می‌کنند.

رودخانه دائمی بازفت با طول ۹۵ کیلومتر، یکی از بکرترین و بدیع‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است.

مسیر طولانی این رودخانه در مجاورت متراکم‌ترین و دست‌نخورده‌ترین محدوده‌های جنگلی با چشم‌انداز‌های زیبا و چشم‌گیر، اهمیت تفرجگاهی بی‌نظیری دارد.

رودخانه دائمی بازفت از دامنه کوه‌های منار، گله سگا، تورک و زردکوه در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی شهرکرد مرکز استان سرچشمه می‌گیرد و سپس از طریق منطقه بازفت، به سمت جنوب شرقی روان می‌شود و سرانجام به رود کارون می‌ریزد.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.