الخبر الیمنی:

خسارت‌های عربستان در حملات اخیر حداقل ۱ میلیارد دلار است

کارشناسان خسارات ناشی از حمله به تاسیسات نفتی و حیاتی عربستان طی دو روز گذشته را حداقل ۱ میلیارد دلار برآورد کردند.

پایگاه اینترنتی الخبر الیمنی نوشت: مجمع سیاسی و اقتصادی عربی اعلام کرد عربستان دچار خسارات مالی بزرگی شده است.
کارشناسان مسائل اقتصادی می‌گویند: خسارات اولیه ناشی از حمله به تاسیسات نفتی و حیاتی عربستان بیش از نیم میلیارد دلار است و تا یک میلیارد برآورد می‌شود.

این مجمع در یک جلسه مجازی اعلام کرد: فقط خسارات بخش نفتی از نیم میلیارد تجاوز می‌کند از این رو این بزرگ‌ترین خسارت عربستان از زمان آغاز جنگ یمن در مارس ۲۰۱۵ است.

اعضای این جلسه تاکید کردند ۱۶ هدف بمباران شدند که بیشتر آن‌ها اهداف نفتی بودند و جبران خسارت‌ها چند هفته طول می‌کشد و همین مسئله موجب افزایش میزان خسارت‌ها می‌شود.

کارشناسان اقتصادی پیش بینی می‌کنند عربستان در این حملات فقط در بخش نفتی معادل ارزش چهار میلیون بشکه نفت زیان دیده است و خسارات وارد آمده به بخش برق و آب به ۲۵۰ میلیارد دلار می‌رسد.

نیرو‌های مسلح یمن بامداد جمعه «عملیات شکستن محاصره -۳» را در عمق خاک عربستان و در پاسخ به ادامه محاصره این کشور و نیز آغاز هشتمین سال پایداری یمنی‌ها علیه ائتلاف سعودی با شلیک تعدادی از موشک‌های بالستیک، بالدار و پهپاد اجرا کردند.

مرکز حقوق بشری «عین الانسانیة» یمن اعلام کرد تنها در ۲۴۰۰ روز، نزدیک به شش سال و نیم اول جنگ علیه یمن، ۴۴ هزار و ۲۲۱ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند که از میان آن‌ها ۱۷ هزار و ۲۹۰ تن کشته و ۲۶ هزار و ۹۳۱ تن زخمی شده‌اند و از میان کشته شدگان ۴۲۷۰ تن کودک و ۲۸۵۰ تن زن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
7891
۰۹:۱۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
عرعربستان فردای روزی که چهار کلاهک هسته ای از پاکستان خرید به یمن حمله کرد همانطور که صدام ال ناصر به تمام همسایگانش در اثر پشتیبانی بی حد و حصر امریکا حمله کرد. البته باز هم عرعربستان و امریکا باهم حمله کردند ولی صدام ال ناصر تنهایی اینکار را میکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
خدا آل سعود خائن و جنایتکار رو به سزای اعمالش برسونه.
آخرین اخبار