استقبال ایران از سازمان ملل برای توقف ۲ ماهه عملیات نظامی در یمن

سخنگوی وزارت خارجه از ابتکار نماینده سازمان ملل برای توقف ۲ ماهه عملیات نظامی در یمن، اجازه ورود کشتی‌ها و بازگشایی نسبی فرودگاه صنعاء استقبال کرد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن شامگاه جمعه از توافق صنعاء با دولت مستعفی و ائتلاف متجاوز بر سر توقف همه عملیات‌های نظامی و کاهش محاصره علیه یمن خبر داد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان امیدوار است که این اقدام بتواند مقدمه‌ای برای رفع کامل محاصره و برقراری دائم آتش بس در راستای یافتن راه حل سیاسی برای بحران یمن باشد.

خطیب‌زاده دیدگاه ایران در حمایت از راه حل سیاسی و انسانی در یمن را مورد تأکید قرار داد و گفت: امیدواریم در آستانه ماه مبارک رمضان با اولویت دادن به مسائل انسانی و با استمرار آتش بس شاهد بهبود شرایط انسانی و مبادله کامل اسرا و زندانیان بین طرف‌های درگیر در این کشور باشیم و این اقدام بتواند زمینه‌ای برای شروع ابتکار سیاسی به منظور حل بحران باشد.

گفتنی است؛ «هانس گروندبرگ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن شامگاه جمعه گفت: دو طرف (صنعاء و دولت مستعفی و ائتلاف متجاوز) درباره توقف همه عملیات نظامی هوایی، زمینی، دریایی در داخل یمن و عملیات‌های برون مرزی توافق کردند.

به گفته او، «دو طرف درباره ورود کشتی‌های سوخت به بنادر الحدیده و پرواز‌های تجاری به و از فرودگاه صنعاء به مقاصدی معین در منطقه توافق کردند. با موافقت دو طرف امکان تمدید مهلت دو ماه آتش بس وجود دارد.»

«محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن هم ضمن استقبال از اعلام آتش بس انسانی دو ماهه توسط فرستاده ویژه سازمان ملل گفت: این آتش بس شامل توقف عملیات نظامی، گشودن فرودگاه بین المللی صنعاء برای برخی پرواز‌ها و گشودن بندر الحدیده به روی کشتی‌های حامل نفت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۰۷:۳۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
اقای سخنگو زیاد خوشیبن نباش این اتش بس صرفا بدلیل جنگ روسیه است که احتمال اتش تخریب پالایشگاه عربستان توسط یمن ویا جنگ روانی مصرف کنندگان جهانی نفت برای پایین نگه داشتن قیمت ان است که فشار به روسیه با حداکثر حفظ شود .به همین دلیل امریکا هنوز برجام امضا نشده کاری با صادرات نفت ایرا ندارد.در عجبم سیاست خارجی را در کدام مکتب خانه یاد گرفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
چقدر شما خام هستید
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۴:۳۸ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
عربستان تروریست پرور حالا اگه این آتش بس را اگه نقض نکنه و زیر ساختهای یمن را هدف قرار نده ،خیلی هم خوبه ،این یک کار مثبت از سازمان ملل برای صلح خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
در۲ماه یمن خودش راچنان قوی کنه باواردکردن موشک.پهباد.ضدهوایی.وهمینطورغذاودارو دیگه عربستان گورشوگم میکنه
-
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
یمنی ها نباید به چیزی کمتر از رفع کامل محاصره راضی شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
به شما چه ربطی وارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
عجب ضربه محکمی زد یمن، شکر
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۲:۲۰ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
تاریخ برای عبرت گرفتنه،و زمان حال برای درک.
جالبه غربی ها و متحدان کور شون،از تاریخ عبرت نگرفتند و جالبتر از اتفاقی که با چشمان خودشون دیدند و راه انداختند و شکست خوردن و نتیجه عکس خواسته های خودشون رو هم دیدن،در زمان نه چندان دور،جنگ صدام و آل بعث با ایران،رو هم درک نمیکنند،برای چند هفته میخواستند ایران رو تصرف کنند!ولی نه تنها نشد،بلکه با گذشت تنها چند دهه قدرت ایران چندین و چند برابر کشور متجاوز شد.
حالا یمن!بلاشک در چند دهه آینده کشور یمن یکی از قدرت های خوب در مجموعه کشورهای اعراب تبدیل میشه،
عده کمی دلیل حقیقی تجاوز عربستان به یمن رو میدونند و جالبه یمن دارای ثروت های پنهان بیشماری هست و در آینده نه چندان دور فقط از لحاظ جغرافیایی فاش میشه ثروت های خدادادی یمن.
خیلی ها فکر میکنند یمن کشور فقیر و بدون منبع ثروت هست،اما کاملا در اشتباها،
کشور یمن بیش از صد برابر کشور ما،ایران منابع ثروت زا درونش نهفته است،در آینده نزدیک با چشمان خودتان خواهید دید.
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۰۷:۴۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
بابا فکر نونت باش سیب زمینی وپیازت چکار یمن داری.خوب مخ شمارا تلیط کردن
Iran (Islamic Republic of)
عیر انی
۱۱:۲۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
حالا که نابودی ال سقوط نزدیک است چرا آتش بس قبول کردید ، حوثی چرا جلوی سقوط ال سقوط و نابودی اقتصاد عربستان گرفت ، صلح با کودک کش یمنی معنی ندارد، چند شرف و ناموس زنان شیعه فروختید ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
نقاب رو بندار، تو یه افساد طلبی.
آخرین اخبار