رسیدگی به ۱۲۶ پرونده تخلف رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل باری و مسافری بین شهری

۱۲۶ پرونده تخلف رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل باری و مسافری بین شهری طی پارسال در خراسان شمالی رسیدگی شد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: از این تعداد، ۹۴ پرونده مربوط به تخلف رانندگان باری و مسافری بین شهری و شامل ۱۲۲ تخلف است که در کمیسیون موضوع ماده ۱۱ دستورالعمل صدور کارت هوشمند رانندگان رسیدگی و منجر به صدور آراء محکومیت رانندگان شده که از این تعداد، ۱۵ مورد محرومیت یک تا ۶ ماه از رانندگی بین شهری بوده است.

جعفر شهامت گفت :  عمده تخلفات در خصوص جابجایی بار بدون بارنامه، جابجایی مسافر بدون صورت وضعیت، رانندگی با ناوگان بدون تجهیزات ایمنی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کروناست.

 همچنین از ۱۲۶ پرونده تخلف مذکور، ۳۲ پرونده مربوط به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر استان است که در کمیسیون ماده ۱۲ آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی بررسی شده و شامل ۳۳۴ تخلف است که منجر به محکومیت شرکت‌های متخلف به پرداخت جرائم نقدی شد.

 بیشترین تخلفات این شرکت‌ها در خصوص صدور صورت وضعیت یا بارنامه، ناوگان فاقد تجهیزات ایمنی، عدم درج نرخ واقعی در سند حمل است.

 ۶۱ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در خراسان شمالی در حال خدمات رسانی در بخش کالا و مسافر است و ۸ هزار و ۲۵۴ دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر در استان فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.