آژانس بین‌المللی انرژی ۱۲۰ میلیون بشکه نفت ذخیره آزاد می‌کند

خبرگزاری بلومبرگ از آزادسازی ۱۲۰ میلیون بشکه نفت ذخیره با هدف کاهش قیمت‌ها از سوی آژانس بین‌المللی انرژی خبر داد.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) قصد دارد تا ۱۲۰ میلیون بشکه نفت را با هدف کاهش قیمت‌ها آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، طبق پیامی که یک خبرنگار نشریه بلومبرگ در توییتر منتشر کرده است، آژانس بین‌المللی انرژی ۱۲۰ میلیون بشکه نفت ذخیره را آزادسازی خواهد کرد که بیش از نیمی از آن از سوی آمریکا تأمین می‌شود و باقی آن نیز برعهده بقیه اعضای این نهاد بین‌المللی است.

این گزارشگر به نقل از منبعی ناشناس اعلام کرد که سهم آمریکا از این میزان بخشی از ۱۸۰ میلیون بشکه نفتی است که پیشتر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، وعده آن را داده بود.

گفته می‌شود دولت جو بایدن در حال بررسی آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا با هدف کاهش قیمت سوخت است. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین دستور داده است تا روزانه یک میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی این کشور برای کاهش بهای آن استفاده شود.

تاکنون، عرضه نفت نتوانسته قیمت آن را کاهش دهد، تقاضای جهانی تقریباً به سطوح قبل از همه‌گیری رسیده، این در حالی است که عرضه در سطح جهانی کاهش یافته است.

اما این تصمیم بایدن در حالی گرفته شد که مقامات کشور‌های عربستان و امارات به تماس چند روز پیشتر او به برای مذاکره درباره افزایش تولید نفت و کاهش بهای آن پاسخ ندادند و در نشست اوپک پلاس بر افزایش۴۲۲ بشکه‌ای نفت در ماه مه به توافق رسیدند.

هفته جاری نیز روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد احتمال تحریم نفت‌وگاز روسیه از سوی اتحادیه اروپا و همچنین ممنوعیت ورود کشتی‌های این کشور به بنادر اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) مورد بحث قرار خواهد گرفت.

اما پیش از آن «کریستین سووینگ» مدیر اجرایی دویچه بانک آلمان، هشدار داد در صورتی که واردات نفت‌وگاز از روسیه متوقف شود، آلمان با یک رکود شدید مواجه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار