سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

احیاگران شب‌های قدر حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: افرادی که دو دز واکسن کرونا را تزریق نکرده اند در مراسم عمومی احیای شب قدر حاضر نشوند.

علی احمدی گفت: برای پیشگیری از شیوع مجدد کرونا، در شب‌های قدر افرادی که علامت تب یا سرفه دارند، افرادی که حداقل دو دز واکسن کرونا را تزریق نکرده اند و افراد پر خطر (شهروندان بالای ۶۵ سال و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند) حتی اگر هر ۳ دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند، در مساجد و مکان‌های عمومی احیای شب قدر حاضر نشوند و در خانه شب زنده داری و دعا کنند.

شرکت کنندگان در مراسم احیای شب‌های قدر در مکان‌های عمومی هم وسایل شخصی همراه داشته باشند و به زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توجه ویژه‌ای بکنند.

برگزاری مراسم مذهبی در شهر‌های قرمز در مکان‌های مسقف با ۳۰ درصد ظرفیت و در شهر‌های نارنجی دراماکن مسقف با ۵۰ درصد ظرفیت بارعایت فاصله گذاری اجتماعی به مدت ۹۰ دقیقه درنظرگرفته شده است.


بیشتر بخوانید


این مراسم در شهر‌های زرد با ۷۰ درصد ظرفیت و در شهر‌های آبی با رعایت فاصله اجتماعی در اماکن مسقف مجاز است.

رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری هم از متولیان مساجد، حسینیه‌ها خواست: نکات بهداشتی را رعایت کنند و از ورود افرادی که علائم مشابه سرماخوردگی دارند، خودداری کنند.

اقای حیدری گفت: در مساجد و حسینیه‌ها برقراری تهویه الزامی است و در صورت امکان توصیه می‌شود مراسم در فضای باز گرفته شود و اگر این امکان فراهم نبود حتما تهویه باید در محیط برقرار شود.

در کنار برقراری تهویه، رعایت فاصله گذاری هم بسیار مهم است و باید چیدمان بگونه‌ای باشد که فاصله حدود یک متری میان افراد رعایت شود.

توصیه می‌شود مساجد ماسک خریداری کرده و در همان ورودی به افرادی که ماسک ندارند بدهند؛ در بحث توزیع نذورات هم توصیه می‌شود از ظروف یکبارمصرف بهداشتی و غیرشفاف استفاده شود.

توصیه می‌شود هر نمازگزار در مراسم این شب سجاده و جانماز مخصوص به خود را همراه داشته باشد؛ همچنین حتی المقدور بهتر است افراد از زیرانداز مخصوص به خود در این مراسم استفاده کنند.

در صورتی که افراد به آب و خوراکی نیاز دارند، توصیه می‌شود حتما آب معدنی یا مقداری خوراکی همراه خود داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار