کشف انبار چوب‌آلات قاچاق جنگلی در استان اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از کشف یک انبار بزرگ چوب آلات قاچاق جنگلی در یکی از روستا‌های اردبیل خبر داد.

محمود قلی‌زاده گفت: با رهگیری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان واخذ دستور قضایی، ۶۰۰ اصله انواع چوب‌آلات قاچاق جنگلی  اعم از قنداق، دسته بیل، نرده، دسته کلنگ و الوار دپو شده در یکی از روستاهای اطراف شهر اردبیل کشف شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه این محموله بزرگ چوب‌آلات جنگلی از استان‌های همجوار وارده استان شده بود، گفت: این چوب‌آلات قاچاق با مراقبت و اشراف  اطلاعاتی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و همکاری نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

به گفته او، در این ارتباط یک نفر متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان معرفی شد.

قلی‌زاده می گوید: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان بصورت شبانه‌روزی و با کنترل گلوگاه‌های قاچاق با متخلفان برخورد جدی خواهند کرد و حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه‌ همگانی بوده و انتظار می‌رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

او از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.