نیاز مستمر بیماران آذربایجان غربی به خون‌ اهدایی

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی گفت: برای تامین خون و پلاکت مورد نیاز بیماران در استان، لازم است تا به صورت مستمر اهدای خون انجام پذیرد.

مجتبی قهرمان با تاکید بر نیاز مبرم به اهدای خون در نیاز مستمر بیماران استان به خون‌های اهدایی آذربایجان‌غربی گفت: در ایام کرونا شاهد کاهش آمار خون‌گیری و اهدای خون بودیم، ولی مشکلی در خصوص تامین خون و فرآورده‌های خون بیمارستانی نداشتیم.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی به محدودیت نگهداری خون و فرآورده‌های خونی نیز اشاره کرده و می گوید: در شرایط مناسب و مطلوب، زمان نگهداری خون بین ۲۸ تا ۳۰ روز و پلاکت بین ۳ الی ۴ روز است.

به گفته قهرمان سال گذشته ۶۴ هزار و ۵۳۰ واحد خون‌گیری داشتیم و  یک هزار واحد پلاکت اهدا شده است و همچنین در یک ماهه اخیر اهدای خون در مراکز انتقال خون استان ۷.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی گفت: در حال حاضر در شهرهای ارومیه، خوی، مهاباد، نقده و میاندوآب پایگاه ثابت انتقال خون فعال هستند و در سایر شهر‌ها نیز تیم‌های سیار برای دریافت خون داوطلبان با برنامه ریزی لازم اقدام می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی، می گوید: با توجه به اینکه در تمامی پایگاه‌های انتقال خون استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی دریافت خون انجام می‌شود بنابراین باتوجه به وضعیت ذخایر خونی برای جلوگیری از بروز بحران از هم استانی‌ها تقاضا داریم با اهدای مستمر خون به کمک بیماران نیازمند خون بشتابند.

وی  گفت: از ابتدای ماه رمضان تاکنون ۳ هزار و ۵۶۸ نفر به مراکز انتقال خون مراجعه و ۲ هزار و ۹۵۹ واحد خون جمع آوری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.