استان فارس روی ریل توسعه

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء طرح‌های نیمه تمام در بخش‌های عمرانی، کشاورزی و بهداشت و درمان فارس را با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومان اجرا می‌کند.

مدیر هلدینگ قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در نشست بررسی جزییات تفاهم نامه استانداری فارس با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: بسیاری از این طرح‌ها در حال مطالعه و بررسی برای جذب اعتبار است و آبگیری سد هایقر آغاز شده و آبگیری سد نرگسی نیز اواخر امسال آغاز می‌شود.

حاجی زمانی به طرح‌های در دست اجرا در حوزه شهری شهرداری شیراز هم اشاره و گفت: طرح بزرگراه شهید سلیمانی در شیراز تا پایان سال تکمیل می‌شود و خط دو متروی شیراز نیز برای هفته دولت سال آینده از ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه امام حسین به بهره برداری می‌رسد.

او گفت: اعتبار این طرح‌ها بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است و طرح‌های در دست اجرای فارس حداکثر در سال ١٤٠٢ تکمیل و افتتاح می‌شود.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس هم در این نشست به انعقاد تفاهم نامه همکاری با قرارگاه سازندگی اشاره و گفت: توافق شده است که این قرارگاه ٢٠ طرح عمرانی را با اعتبار بیش از ٣٠ هزار میلیارد تومان در فارس آغاز کند.

او گفت: تفاهم نامه‌هایی در حوزه بهداشت و درمان، آب، پتروشیمی، راه، کشاورزی و زیر ساخت شهری انجام شده است، همچنین  تکمیل بیمارستان خاتم الانبیا در ورودی شهر صدرا، ساخت بیمارستان ١٤٠٠ تخت خوابی پیامبر (ص) و بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) در منطقه میانرود در جنوب شهر شیراز از دیگر طرح‌هایی است که اجرا می‌شود.

ایمانیه گفت: در خصوص طرح‌های راهسازی نیز، آزادراه لامرد - پارسیان، بزرگراه فیروزآباد به جم و چهار بانده کردن محور سعادت شهر به مرودشت، سروستان و خرامه در دستور کار قرار گرفت.

استاندار فارس به طرح‌های مرتبط با آب و کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: قرار شد قرارگاه سازندگی چهار هزار هکتار شهرک‌های گلخانه‌ای در شهرستان‌های فارس ایجاد کند و سد‌های چشمه عاشق، هایقر، کوار، نرگسی، تنگ سرخ و پارسیان، شبکه‌های پایین دستی آن را احداث کند.

ایمانیه گفت: عمده طرح‌ها در عرض ٣ سال در فارس ساخته می‌شود و به بهره برداری می‌رسد.

او گفت: با این توافق گره ١٤ ساله استان در مورد احداث پتروشیمی نیز باز می‌شود و موافقت شد اتصال خط یک و خط دو مترو نیز به حرم حضرت احمد ابن موسی (ع) تحت عنوان خط ٣ و ٤ انجام شود.

تکمیل آزاد راه شیراز - اصفهان؛ قطعه دوم بزرگراه فیروزآباد - جم، توسعه خط یک و تکمیل عملیات اجرایی خط دو قطار شهری شیراز، ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان نمازی، و اجرای چندین طرح در شهرستان‌های استان از مهمترین مفاد تفاهم نامه‌ای است که پیش از این بین استانداری فارس و قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء به امضا رسیده و اکنون وارد مرحله اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار