بن والاس: هیچ روز پیروزی نمی‌تواند وجود داشته باشد

وزیر دفاع انگلیس در واکنش به به سخنان رئیس جمهور روسیه مدعی شد هیچ روز پیروزی نمی‌تواند برای مسکو وجود داشته باشد.

میخائیلو پودولیاک، مشاور ارشد ریاست جمهوری اوکراین در واکنش به سخنرانی پوتین به مناسبت روز پیروزی و هفتاد و هفتمین سالگرد جنگ ملی بزرگ برگزار شد، گفت: کشور‌های ناتو قصد حمله به روسیه را نداشتند. اوکراین هم برنامه‌ای برای حمله به کریمه نداشت.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس هم به سخنرانی پوتین واکنش نشان داد و اعلام کرد: هیچ روز پیروزی نمی‌تواند وجود داشته باشد، فقط بی‌شرمی و مطمئنا شکست در اوکراین است. او (پوتین) باید با شکست خود در درازمدت کنار بیاید و روسیه در اوکراین کاملا شکست خورده است. روسیه آن چیزی نیست که بود.

او در موزه ملی ارتش در لندن گفت:  به احتمال زیاد ارتش روسیه شکست می‌خورد به گونه‌ای که یا باید به پیش از فوریه بازگردد یا عملا فرو می‌پاشد. او (پوتین) باید به این موضوع برسد که چگونه در دراز مدت شکست خورده و قطعا شکست خورده است. روسیه آن چیزی که بود، نیست.

رئیس جمهور روسیه امروز به همین مناسبت برای شماری از سران جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی و ملت‌های گرجستان و اوکراین ارسال کرد. پوتین در این پیام‌ها بر ضرورت جلوگیری از بازگشت نازیسم که رنج‌های زیادی برای بسیاری از ملت‌های منطقه به وجود آورده است تاکید کرد. رئیس جمهور روسیه بر ضرورت روشن شدن حقایق و آنچه در جنگ ملی بزرگ روی داده است و ثبت و ضبط این حقایق برای نسل‌های آینده و جلوگیری از تحریف این حقایق تاکید کرد.

پوتین در پیام‌های تبریک برای سران جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک تاکید کرد، نیرو‌های روسیه در کنار نیرو‌های این دو جمهوری برای پیروزی بر نئونازیسم مبارزه می‌کنند و همانگونه که این پیروزی در جنگ ملی بزرگ اتفاق افتاد در این جنگ نیز اتفاق خواهد افتاد. 

رئیس جمهور روسیه امروز در مراسم رژه «روز پیروزی» که در میدان سرخ مسکو برگزار شد، حضور یافت. در این مراسم گروهی از فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی نیز حضور داشتند. گفته می‌شود ۱۱ هزار سرباز در هفتاد و هفتمین سالگرد رژه روز پیروزی شرکت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
البته . شک نکنید که مطمئنم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
مطمئنی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
بن والاس: هیچ روز پیروزی نمی‌تواند وجود داشته باشد
فعلا که هست چشمهای کوره تو نمیبینه پس حالا که چشمهات بسته است دهنتم ببند ...
آخرین اخبار