رئیس دادگستری استان کرمان:

به دولت در رفع مشکلات معیشتی مردم کمک می کنیم

رئیس دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضایی مصمم است که در حوزه حل مشکلات معیشتی و مسائل اقتصادی با تمام ظرفیت به دولت کمک کند.

 یدالله موحد در دیدار با استاندار جدید کرمان که با حضور اعضای شورای معاونین و اعضای شورای قضایی استان کرمان برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۳۱۳ شورای حل اختلاف در استان کرمان فعال هستند.

او شمار کارکنان اداری و قضایی دادگستری کل استان کرمان را یک هزار و ۷۰۰ نفر دانست و از فعالیت ۳۶ واحد قضایی در این استان خبر داد .

موحد گفت:  ۴۰۰ نفر قاضی و مابقی کادر اداری دادگستری در سطح استان هستند.

او با اشاره به اینکه سالیانه قریب به ۸۰۰ هزار پرونده در مراحل مختلف رسیدگی در دستگاه قضایی استان مورد بررسی و صدور حکم قرار می‌گیرد، گفت: پرونده‌های یکتای ورودی به دادگستری استان در سال گذشته ۳۶۰ هزار پرونده بوده است.

به گفه موحد ،  شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در سال گذشته قریب به ۱۸۰ هزار پرونده را مورد رسیدگی قرار داده اند که بالغ بر ۶۰ هزار پرونده با صلح و سازش مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به وجود ۱۰ زندان و یک کانون اصلاح و تربیت در استان اشاره و با تاکید بر لزوم تکمیل اردوگاه کبوترخان، گفت: این استان از حیث جمعیت کیفری جز استان‌هایی است که بیشترین جمعیت کیفری را دارند.

 موحد می گوید: در دو سال گذشته ۳۳۰ پرونده اقتصاد مقاومتی در دادگستری کل استان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته و سعی شده که موانع پیش روی مدیران اقتصادی برداشته شود .

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: در رابطه با برخورد با مفاسد اداری تنها راهکار‌های برخوردی مورد توجه نبوده و در بسیاری از موارد با تذکر و ارشاد اقدام شده است. موحد گفت: شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان نیز اقدامات گسترده‌ای برای حراست از بیت المال و مقابله با سودجویان انجام داده است و در آخرین نشست این شورا موضوع تعیین تکلیف اراضی زیر سد جیرفت مورد بررسی قرار گرفته است.

 استاندار کرمان نیز در این دیدار ضمن اعلام تعامل و همکاری با دستگاه قضایی، گفت: به منظور اصلاح و ارتقای بدنه اجرایی و مدیریتی استان باید ضمن ارائه ارشادات و راهنمایی‌های لازم، مراقبت‌های لازم را انجام داده و چابک سازی مورد انتظار در این حوزه را محقق کنیم.

 فداکار گفت: اجرای طرح‌های مقابله‌ای و پیشگیری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از موارد مورد تاکید است که باید در تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و قضایی دنبال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار