هدفمند کردن یارانه‌ها با حذف رانت از آرد دولتی

با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها رانت از آرد دولتی در کشورمان حذف می‌شود.

مدیران کارخانه‌های تولید آرد معتقد هستند اختصاص ارز ترجیحی به گندم و آرد موجب به وجود آمدن رانت در این حوزه توسط عده‌ای سود جو شده است.

آقای فشنگچی مدیر بزرگترین کارخانه تولید آرد در شمال غرب کشور گفت: با اختصاص ارز به گندم و آرد سود این درآمد هنگفت به جیب سود جویان واریز می‌شود.

 با اجرای طرح هدفمندی آرد یارانه آن مستقیم به جیب مردم خواهد رفت.

 کمبودی در گندم و آرد نداریم.

این کارخانه با ذخیره ۸ هزار تن گندم می‌تواند نیاز ۳ ماه شهر‌های جنوب استان را تامین کند.

آقای صارمی رئیس هیات مدیره این کارخانه نیز گفت: با ذخیره ۲ هزار و ۵۰۰ تنی این کارخانه کمبودی در تامین آرد مورد نیاز شهر‌های آذربایجان شرقی نداریم.

 آزاد سازی نرخ نان موجب می‌شود مردم نان با کیفیت و مرغوب در سفره خود داشته باشند.

آقای علیوند مدیرکارخانه آرد سازی گفت: در این کارخانه ۳ هزار تن گندم دولتی برای تهیه آرد نانوایی‌های دولتی ذخیره شده است.

 سود حاصل از آزاد سازی قیمت گندم و آرد به جای واسطه‌های به جیب مردم خواهد رفت.

آقای خیری مدیر جهاد کشاورزی بناب با بیان اینکه آرد مورد نیاز برای نانوایی‌های این شهرستان تامین شده است گفت: در ماه یک هزار و ۳۰۰ تن آرد دولتی در بین نانوایی‌های این شهرستان توزیع می‌شود.

آقای کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی مراغه هم گفت: نرخ نان در این شهرستان افزایش نیافته و در ماه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن آرد در بین ۴۵۰ نانوایی شهرستان توزیع می‌شود.

آقای برقی رئیس اداره غله مراغه گفت: سهمیه هیچ نانوایی در مراغه کم نشده است و نانوایان در صورت نیاز آرد بیشتری دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.