رهایی ۵ محکوم به قصاص در زاهدان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی سیستان و بلوچستان گفت: پنج مددجوی زندان زاهدان از سال گذشته تا کنون با اخذ رضایت اولیای دم و گذشت آنان از حق قانونی و شرعی خود از قصاص رهایی یافته اند.

محمد حسین خسروی گفت: در نشست‌های متعدد معتمدین و ریش سفیدان در اولین پرونده جوان ۲۷ ساله‌ای که در جریان یک نزاع و درگیری خیابانی موجب قتل یکی از رهگذران شده بود با گذشت اولیای دم مقتول در قبال اخذ دیه به رهایی قاتل از قصاص انجامید.


او گفت: در دومین پرونده تلاش اعضای کمیته صلح و سازش مرد ۶۰ ساله‌ای را که سه سال قبل بر اثر اختلافات قدیمی بر سر زمین کشاورزی به درگیری و قتل یکی از همسایگان کشیده شده بود را با گذشت فرزندان مقتول در قبال دریافت مبلغی به عنوان دیه از قصاص رهایی یافت.


مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی سیستان و بلوچستان گفت: پرونده سوم مربوط به جوان ۲۹ ساله‌ای بود که برای اخذ طلب پدرش به طرف معامله مراجعه و برای ترساندن او دست به چاقو برده بود، اما جرو بحث آنان به درگیری و قتل منجر شد که فرزند مقتول پس از۲سال با تقاضای علما و روحانیون صلح‌بان بدون دریافت دیه و بدون هرگونه قید و شرط از قصاص رهایی یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار