هوای بیشتر شهرهای کردستان در وضعیت خطرناک قرار دارد

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: با ورود توده گردو غبار هوای ۸ شهرستان استان در وضعیت خطرناک قرار دارد.

کژال حبیب زاده گفت: ورود توده گرد و غبار وارده از عراق و سوریه موجب کاهش دید در استان شده و بر اساس نتایج ایستگاههای موجود و وضعیت دید ظاهری و افقی شرایط در شهرستانهای سنندج، بانه، کامیاران، مریوان، سقز، بیجار، دیواندره و سروآباد خطرناک می باشد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت:وضعیت هوا در شهرهای قروه ، دهگلان و بیجار نیز بسیار ناسالم می باشد .

او گفت: براساس پیش بینی هواشناسی استان وضعیت آلودگی هوا تا فردا چهارشنبه همچنان در استان وجود دارد لذا به مردم توصیه شده از حضور در فضای باز خودداری کنند.

حبیب زاده از مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان خواست تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند.

بر اساس شاخص های سنجش کیفیت هوا، اگر شاخص کیفیت هوا کمتر از ۵۰ باشد، هوا پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و بیشتر از ۳۰۱ خطرناک تلقی می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.