سرود «سلام فرمانده» از کجا آمد و چطور خودش را در دل مردم جا کرد؟

سرود «سلام فرمانده»، اسفند سال ۱۴۰۰ برای اولین‌بار پخش شد و تا امروز شهر به شهر در ایران اسلامی و حتی فراتر از مرز‌ها گشته و خود را در دل مردم جا کرده است.

نیمه شعبان مصادف با ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ بود که نماهنگی با عنوان «سلام فرمانده» با نوای ابوذر روحی در لنگرود اجرا شد؛ سرودی با مضامین ساده و دلنشین. نماهنگ این سرود در صحن و سرای مسجد مقدس جمکران بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی سپس در رسانه ملی پخش شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت. اگرچه مخاطب سنی این اثر «دهه نودی‌ها» هستند، اما فرم موسیقی این سرود باعث شده که بزرگ‌تر‌ها نیز با کودکان خود همنوا شوند.

«سلام فرمانده» به قدری دیده و شنیده شد که شاید کم‌تر کسی را بتوان در این سرزمین پهناور دید که این سرود به گوشش نرسیده باشد و افراد بسیاری هم هستند که در حال و هوای خود آن را زمزه می‌کنند و می‌گویند: «سلام فرمانده، سیدعلی دهه نودی‌هاش فرا خوانده»

از کجا آمد و چطور خودش را در دل مردم جا کرد؟
حجت‌الاسلام سعید نعیمی تهیه‌کننده سرود «سلام فرمانده»

سرود سلام فرمانده چگونه ساخته شد؟

سرود مذهبی «سلام فرمانده» کاری از گروه «ماح» مخفف «ملت امام حسین (ع)» در لنگرود است. حجت‌الاسلام سعید نعیمی، تهیه‌کننده این اثر می‌گوید: «گروه «ماح» را مقارن با سالروز شهادت حاج قاسم در سال گذشته راه‌اندازی کردیم تا برای تربیت نسل دهه ۹۰ برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌هایی داشته باشیم که خدا را شکر شهید زنده، ما را تنها نگذاشت. برای ساخت این اثر، هزینه کرایه پنج دوربین را هم نداشتیم، ولی عوامل به‌صورت دلی و جهادی کار کردند. واقعاً برخی از ارگان‌ها از جمله تیپ میرزا کوچک‌خان که من آن‌ها را شهیدان زنده می‌دانم، جبهه انقلاب فرهنگی گیلان، آموزش و پرورش، شهرداری، امام‌جمعه ما را بسیار حمایت کردند».

از کجا آمد و چطور خودش را در دل مردم جا کرد؟
ابوذر روحی مداح اهل بیت (ع)

امروز همه ایران سلام‌های بزرگمردان کوچک را واگویه می‌کنند

رسانه‌های ضدانقلاب و عواملشان همواره از یک شکاف بین نسلی در انقلاب اسلامی حرف می‌زدند و می‌گفتند انقلاب اسلامی در میان مسن‌تر‌ها مقبولیت دارد و در میان نسل‌های جدید جایگاه خود را از دست داده، اما سرود «سلام فرمانده» توانست فاصله‌ها را به حداقل برساند و بسیاری از بچه‌ها و نسل‌های مختلف را با انقلاب و نظام آشناتر کند.

ابوذر روحی مداح اهل بیت (ع) در خصوص علت این ماجرا می‌گوید: «سلام فرمانده» یک کار دلی و معجزه‌ای از طرف آقا امام زمان (عج) بوده است. لطف امام حاضر، چنان اثری بر کارمان گذاشته که امروز همه ایران سلام‌های بزرگمردان کوچک را واگویه می‌کنند. این سرود دارای ابیاتی در خور نیاز‌های روز نوجوانان در عصر جهاد تبیین است. در خصوص امام زمان (عج) همیشه از انتظار، دلتنگی و منتظر صحبت شده، ولی در «سلام فرمانده» به مسأله بخشش و آمادگی قرار گرفتن در صف یاران امام و سربازی آقا صحبت شده است».

از کجا آمد و چطور خودش را در دل مردم جا کرد؟

گیج شدن علینژاد و مجری منوتو با «سلام فرمانده»؛ فرمانده کیست؟!

مدت‌ها بود که در جریان فرهنگی کشور زمانی که نوجوانان و کودکان ما آهنگ‌های مبتذل خوانندگان غربی را زمزمه و همخوانی می‌کردند، همه تأسف می‌خوردند و انگار راه مقابله با آن را بلد نبودند؛ چون مابه‌ازایی تولید نشده بود تا بتواند بر زبان این نسل بیفتد و مفاهیم و معارف انقلابی و دینی داشته باشد. «سلام فرمانده» باعث شد تا برنامه‌ریزی‌هایی را که برای نسل دهه هشتادی و دهه نودی توسط غرب صورت گرفته بود، به انزوا ببرد. واکنش‌ها و استقبال از «سلام فرمانده» به حدی بود که رسانه‌های ضدانقلاب را گیج کرد. «علینژاد» و «یکی از مجریان زن منوتو» در واکنش به سرود «سلام فرمانده» سعی کردند عصبیت خود را پشت تمسخر پنهان کنند. مجری منوتو برای تمسخر این نماهنگ مدعی شد که رهبر انقلاب اسلامی برای آنکه کودکان به او فرمانده بگویند، دستور داده است تا این نماهنگ را بسازند! علینژاد هم خط او را ادامه داد. با این حال سازندگان این نماهنگ در واکنش به این جوسازی‌ها کلیپی تولید کردند و گفتند: فرمانده خطاب شده در این نماهنگ امام زمان (عج) است. ببینیم.

واکنش ابوذر روحی به تلاش‌های رسانه‌های ضدانقلاب

تلاش‌های ضدانقلاب داخلی و خارجی برای انحراف «سلام فرمانده»

استقبال کودکان و نوجوانان در شهر‌های مختلف، رسانه‌های ضدانقلاب و برخی از رسانه‌ها و جریانات داخلی را به واکنش واداشت تا با دستاویز قرار دادن شایعاتی، روند موفقیت آن را کُند کنند. یک مرتبه با اکانتی با هویت نامعلوم در توئیتر اتهامی شنیع به «ابوذر روحی» خواننده این اثر وارد کردند که بلافاصله «میرحسینی» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود، آن را از اساس تکذیب و اعلام کرد که اصلاً چنین پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود تشکیل نشده است. در گام بعدی سراغ مضامین شعر این اثر رفتند و گفتند مضامین ایرانی ندارد و یا مناسب سن کودکان نیست.

از کجا آمد و چطور خودش را در دل مردم جا کرد؟
سیدمهدی بنی‌هاشمی لنگرودی، شاعر در کنار ابوذر روحی خواننده «سلام فرمانده»

پاسخ شاعر «سلام فرمانده» به انتقادات صورت گرفته در خصوص مضامین این شعر

سیدمهدی بنی‌هاشمی لنگرودی، شاعر این اثر می‌گوید: «اینکه عده‌ای «سلام فرمانده» را به داشتن مضامین غیرایرانی محکوم می‌کنند، تنها نشان‌دهنده هدف آن‌ها برای لطمه زدن به این سرود است. پاسخم این است که کجای این شعر غیرایرانی است؟ آیا علی ابن مهزیار اهوازی، غیرایرانی است یا آیت‌الله بهجت، نماد تقوا در سال‌های اخیر، اهل کدام کشور است؟ آیا حاج قاسم سلیمانی که کل عمر و زندگی‌اش را وقف دفاع از آب و خاک و ناموس ایران کرد، ایرانی نیست؟ میرزاکوچک خان جنگلی که اسطوره مقاومت یک ملت است و سرش را در این راه داد تا کشور دست بیگانه ندهد، ایرانی نیست؟ تمام این هجمه‌ها وارد شده تا مانع شوند از این سرود، نسلی پرورش یابد که ارزش‌های دینی و ملی خود را بشناسد و در مقابل دنیاطلبی عده‌ای سر خم نکند و پای ارزش‌هایش بماند».

از کجا آمد و چطور خودش را در دل مردم جا کرد؟

تولید یک ژانر جدید در قالب سرود مذهبی

«سلام فرمانده» با آن که یک مداح در آن حضور دارد، آغاز یک ژانر جدید است. این اثر با سرود‌های قدیمی گذشته متفاوت است و با تولیداتی مانند مداحی استودیویی که موافقان و مخالفان بسیار هم دارد، متمایز است. این ژانر جدیدی به نام سرود‌های مذهبی است. ابوذر روحی مداح اهل بیت (ع) در شهرستان لنگرود هیأت منتظران ظهور را دارد و در مناسبت‌های مذهبی جلسه برگزار می‌کند. او درباره نحوه همکاری‌اش با گروه «ماح» می‌گوید: «برای برگزاری کلاس مداحی به مجموعه فرهنگی و گروه سرود «ماح» رفتم و یک کار مشترک به ذهن ما رسید و تصمیم گرفتیم به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) یک گروه سرود ارزشی در این خصوص بسازیم و تصمیم گرفتیم از بچه‌ها در بقعه آقا سیدحسین استفاده کنیم. اثری برای حضرت زینب (س) تولید شد که مورد استقبال پرستاران قرار گرفت. با مداحی استودیویی مخالفم، اما هدف از ساخت کلیپ‌هایی مانند «سلام فرمانده»، تأثیرگذاری مثبت به سمت آموزه‌های دینی با استفاده از سبک موسیقی است که با فطرت انسان و کودکان نیز سازگار است و در قالب شیوه اثر در مقابل اثر با تولیدات ناهنجار غربی سفارشی به مقابله پرداخت».

دستپاچگی ضد انقلاب از اقبال عمومی به نماهنگ «سلام فرمانده»

همخوانی‌هایی که خار چشم دشمنان شد

این سرود اثرگذار از ابتدای سال ۱۴۰۱ با حضور ابوذر روحی شهر به شهر با حضور و اجتماع بزرگ کودکان و نوجوانان دهه نودی و دهه هشتادی برگزار شده است؛ اجرا‌هایی که تصاویر آن خاری در چشم ضدانقلاب‌ها شده است. نمونه‌هایی از آن را در میدان نقش جهان اصفهان، میدان شهدای مشهد، بهشت زهرای تهران، در حاشیه نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی (ره) تهران، کیش، شهرکرد، سمنان و ... می‌توان مثال زد.

این سرود در داخل کشور، به زبان آذری هم تبدیل شد و در شهر‌های آذری‌زبان کشور هم اجرا شد. «سنسیز بو عالمین، یوخ ذوق و صفاسی/غملی دور هواسی، قورتار بو فراقی/‌ای زهرا بالاسی...» بخش‌هایی از آن به زبان آذری بود. این کار به داخل کشور هم محصور نشد و در پاکستان، لبنان و ... هم اجرا شد.

آب سردی بر پیکره اختلاف‌افکنان

برخی در فضای داخلی کشور، حتی تلاش کردند دو کار تولید شده در ژانر سرود مذهبی برای کودکان را روبروی هم قرار دهند تا با ایجاد این تفرقه و اختلاف مذهبی‌ها را به جان هم بیندازند و موفقیت‌های «سلام فرمانده» را به حاشیه برانند. در روز‌های منتهی به زمانی که بنا بود، جشن اختتامیه پویش «عزیزم حسین» با حضور عبدالرضا هلالی و محمدحسین پویانفر در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شود، این اختلاف‌افکنی‌ها بیش‌تر و بیش‌تر شد، اما در روز مراسم این دو مداح برای آن که نشان دهند، جریانات مذهبی کنار هم هستند و اختلافی ندارند، «سلام فرمانده» را با کودکان حاضر در مراسم همخوانی کردند. اتفاقی که بازتاب بسیاری در رسانه‌ها داشت و آب سردی بر پیکره اختلاف افکنان ریخت.

سیلی دیگری بر چهره ضدانقلاب

یک روز دیگر اجتماع بزرگ «سلام فرمانده» در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود. اجتماع و برنامه دیگری که قطعاً سیلی محکمی بر چهره ضدانقلاب خواهد زد. فردا پنجشنبه ۵ خردادماه، نوجوانان و کودکان دهه نودی و هشتادی تهران با خانواده‌هایشان در ورزشگاه حضور پیدا می‌کنند تا زمزمه کنند: «سلام فرمانده، سلام از این نسل غیور جامانده، سلام فرمانده، سیدعلی دهه‌نودی‌هاشو فراخوانده»

این در حالی است که ظهر سه‌شنبه سوم خرداد، ثبت‌نام برای حضور در ورزشگاه آزادی کامل شد و دیگر این استادیوم، گنجایش نفرات جدید را ندارد.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳۳
در انتظار بررسی: ۴
Iran (Islamic Republic of)
احمد رضا طاهری نیا
۰۰:۳۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
خار چشم دشمنان اینه که مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران با هم دوست و متحد باشن،پس برسیم به مشکلات مردم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۷:۵۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
این خواننده سلام فرمانده مفعولی بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
زبیر
۲۳:۴۲ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
سلام و درود بر دست اندرکاران سرود سلام فرمانده
انشاءالله هرچه زودتر خداوند تعجیل آقا امام زمان را نزدیکتر بفرمایند‌‌ صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۵۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
ازخواننده وتهیه کننده این اثرگرانبها تقدیروتشکرمیکنم.کور شه چشم رجوی کثیف و خاندان بزهکارش که این همه جنایت کردن
Iran (Islamic Republic of)
محمد غفاری
۲۲:۰۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
سلام فرمانده
جانم فدای تو آقا امام‌ زمان عج که خودت کارها را درست میکنی در دلمون جای داری.
عنایتی کن به این نوکرانت و با نابودی اسرائیل همه ما را خوشحال کن .امام عزیزم نقشه های دشمنان را نقش بر آب کن.
به همه عوامل موثر در این سرود تأثیر گذار خسته نباشید میگم و اجرتون با فرمانده
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۲:۰۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
بسیار عالی
خدا خیرشون بده
خدا به کار خالصانه برکت میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
سلام بر مهدی انشالله هرچه زودتر ظهورش ببینیم احسنت به شاعر الهم لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۸ تير ۱۴۰۱
یک پیام دارم برای سازندش
از خلسه بپرسید بقیشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۷ تير ۱۴۰۱
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۶ تير ۱۴۰۱
آدم دیگه باورش میشه که ظهور حضرت خیلی نزدیکه. اللهم عجل لولیک الفرج.
Afghanistan
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۶ تير ۱۴۰۱
من خیلی حال کردم. خدا قوت
مرگ بر ضد انقلاب اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ژیل
۰۰:۳۱ ۰۷ تير ۱۴۰۱
خوب شد بالاخره ایران هم یه چیز خوب به درد بخور ساخت که همه دنیا خوششون بیاد و توی کشورشون اجرا کنن، هنرمندان دوزاری یاد بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۵۶ ۰۶ تير ۱۴۰۱
با سلام می خواستم مطلبی رو به عرض مردم شریف ایران برسونم اینکه یه سرودی واس امام زمانمان می خوانیم خوبه . ولی باید در نظر بگیریم که آیا امام زمان با کدوم کارها خوشحال پیشه آیا با سرود خوشحال میشه ؟ بله ولی خیلی از ماها در حالی تعجیل امام زمان را می خواهیم که مانتو جلو باز می پوشیم ، هزار تا گناه می کنیم ، به نامحرم نگاه می کنیم ، به پدر و مادرمان بی احترامی می کنیم ، تو ایام محرم به دنبال دوست دختر و دوست پسر هستیم . آیا امام زمان با این کارشون دلشون زخمی نمیشه ؟ آیا ناراحت نمیشه ؟ آیا گریه نمی کنه ؟ فقط یک سوال چرا برای شادکردن آقامون نمی آییم گناهی رو ترک کنیم چرا خودمان را اصلاح نمی کنیم ؟ چرا با یک سرود خودمان را قول می زنیم ؟ بیاید خودمون رو قول نزنیم . امیدوارم منجی جهان از ما راضی باشه . اللهم الرزقنی حسن العاقبه. التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۶ تير ۱۴۰۱
سلام فرمانده و سلام امام زمانم، امیدوارم به زودی زود با ظهورت دشمنانت نابود شوند و عدل و داد در تمام جهان گسترش‌ پیدا کند. برای سلامتی امام زمان هر روز اسفند دود می کنم تا دشمنان امام زمانم به درک واصل شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
فقط خدارا شکر که شماها دارید میسوزید سلام برفرمانده جهان امام زمان ( عج)
Iran (Islamic Republic of)
زمان
۰۱:۲۳ ۰۴ تير ۱۴۰۱
از روی نظرات و کامنتها و عکس العمل ها میشه فهمید که این سرود تأثیری رو که باید گذاشته ..

این جور کارها بزرگترین سد در مقابل تهاجم فرهنگیه
همین که اونها دردشون اومده یعنی خوب جایی رو زده

انشالا کارهای اینچنینی زیادتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
طاعف الیاسی
۱۱:۰۹ ۰۳ تير ۱۴۰۱
سلام فرمانده (کار صدها صد تیغه شمشیر کرد )درود بر ابوذر زمان .ابوذر شما تنها نیستی همه در کنارت هستیم ضد انقلاب عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر .واقعا هر کس کاری کند که چهره ضد انقلاب را برای مردم رسوا کند سرباز فرمانده است
Iran (Islamic Republic of)
سادات
۲۱:۳۹ ۰۱ تير ۱۴۰۱
سلام
سردی بسیار عالی که خیلی وقت بود جاش در بین مردم خالی بود ،فقط یه انتقاد که کاش به آن هم پرداخته میشد ...چرا گروه کودکان و نوجوانان ففط طیف مذهبی هستند این مرز بندی خیلی به پبکره این سرود ضربه زده است ،کاش از تمام اقشار کودکان و نوجوانان با پوشش عرف رایج در جامعه بودند امان زمان عج فقط برای قشر مذهبی و چادری نیست در قلب همه مردم جای دارند کاش یه نسخه دبگه از این سرود با شرکت تمام نوجوانان و کودکان به صورت یکپارچه با تیپ های به اصطلاح مثبت و معمولی حتی پسران با تیشرت و شلوار جین و دختران با مانتو د البته رعایت حجاب و رنگهای شاد دوباره بازخوانی شود اونوقت اثر صدها برابر خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
حلما عباس زاده
۱۷:۴۸ ۰۱ تير ۱۴۰۱
سلام واقعا دست ابوذر روحی درد نکنه آدم خیلی خیلی خوبی است سلام فرمانده واقعا سرودی ارزش مند است این سرود تنها سرودی که دوسش دارم من همیشه این سرود را می خوانم اونایی که این سرود را می خوانن دستشون درد نکنه سلام فرمانده ههههههههههههههههههههههههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۰۰:۱۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام واقعا تشکر میکنم از تهیه کننده این سرود‌ این سلام فرمانده تنها سرود نی بلکه یک اسیدی یه رفته تو چشم ضد انقلابی ها حاشیه درست کردن که این سرود برای مقام معظم رهبری که این ها همش یک مشت چرت پرت و گفتن از عراقی ها کپی شده و بازم چرته اولین بار تو تلویزیون ایران پخش بعد بعد عراقی ها آمدن این کار رو کردن ما ایرانی ها با دینمون میتونیم هر یک نفرمون صد نفر اون ها رو شکست بده
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۳:۲۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
بسیار زیبا واثر گذار بود فرض کنید کپی باشه اثرزیبا رااگرکپی برداری کنند عیبی دارد؟از غصه بمیریدبدبخت های فاسد تازه این سرود زیبا اول کاره باش تاصبح دولتت بدمد دیوانگی دشمنان تازه شروع شده
Pakistan
عبدالله حسنی
۱۱:۴۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
خدا به حق صاحبش پاداش خیر به هر کی که تو این راه قدم برداره عنایت فرماید.
باور کنید اشک ما را بر گونه هایمان جاری ساختید.
خدا شاهده روزها تو این فکرم چطوری میشه ما این سرود را در شهر مزار شریف در قدمگاه آقا امیرالمومنین علی علیه السلام در افغانستان بازخوانی کنیم..
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا اخباری
۱۸:۵۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
سلام الان که شایعه کردن آهنک کپی هست نمی خواد دست بجنبونی روشن گری کنی آقای رسانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
"ضد انقلاب"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
خیلی عالیه
ولی کپی از یک سرود عراقی هست متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۰۵ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
میخوام به آقای حمید بگم بشکن اون غرور و قفل دلِ تو،این سرود یک حماسه بود و مثل یک بمب هسته ای دنیارو منفجر کرد و دشمنان قسم خورده ایران زیر آوار این انفجار دارن دست و پا میزنند تو چطور نمی بینی واقعاً عجیبه که آدم چیزی به این واضحی و روشنی رو نتونه ببینه عزیز دلم اون گردوغبار بدبینی رو از چشم و دلت پاک کن لطفاً
Iran (Islamic Republic of)
محیا
۱۵:۳۵ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام من سرود سلام فرمانده رو دیدم از اونی که سرود سلام فرمانده رو خونده ممنون
Iran (Islamic Republic of)
‌‌‌‌.
۱۹:۰۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام سرود سلام فرمانده عالیه
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۴:۲۶ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
ان شالله که خداوندبه رهبرمون عمرطولانی وباعزت بده وبه کشورمون ومردم عزیزمون سربلندی وشرافت وعزت ودشمنان وخاعنان این نظام ونیست ونابودکنه وفرج اقامونوبرسونه.
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۴:۳۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
سخنی کز دل براید،،، لاجرم بر دل نشیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
یک اجرای گروه بی تی اس هم بزارید ورزشگاه آزادی ببینید ورزشگاه آزادی پر میشه یا نه ؟ تازه اونا براتون کره ایی هم میخونن باور نمکنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
آنچه از دل برآید بر دل نشیند
الهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
آنچه از دد بر دل نشیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
عالی ودرجه زک خسته نباشیدوطلب اجربرای عواملش
Iran (Islamic Republic of)
hea
۱۸:۲۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
چطور شد یهو تو همه ی این هجوم گرونی و تورم و کلی اخبار بد دیگه ملت رفتن آزادی سرود اجرا کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
غریب آشنا
۱۴:۵۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
باسلام. ما ملت درسته که دربدترین شرایط اقتصادی ومالی قرار داریم و درسته که هممون به سیاست های حاکم انتقاد داریم ولی این قضیه جدا از دین و دیانت وتشیع هستش ، این سرود بسیار زیبا و تاثیرگذار هستش چرا که برای آقا امام زمان نوشته و خوانده شده ودلیل استقبال گسترده ملت هم همین هستش چرا همه عاشق امام زمان حضرت مهدی (عج) هستند . فقط ای کاش بعضی ها استفاده ابزاری نکنند و ظاهر تمام سیاسی به این سرود ندن . کاش این سرود فقط مذهبی میبود و رنگ و بوی سیاسی به خودش نمیگرفت.
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۰:۲۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
ممنون از سرود زیبای شما بدجور ضد انقلاب ها سوختن ابوذر روحی دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
خداوندا سربازان امام زمان راحفظ فرما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
با این سرود پرتویی از نور امید بر دلم تابید
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
خیلی سرود زیبا و با معنایی است..افتخار میکنم به کشورم و به مردمی که عاشق امام زمان. و رهبرشان هستند..
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۶:۴۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
این سرود مثل بمب اتم رو سر همه ضد نظام ها فرود اومد...جان عالم بفدای امام زمان عج
Iran (Islamic Republic of)
یاسین غلامی
۱۳:۰۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
افتخار میکنم این سرود از دیار من و دیار میرزا کوچک خان و بهجت و......متولد شده برای اقامون و فرمانده مان حضرت قائم(عج)-
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۷:۵۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
تی بالا پسر
شما شمالی ها همه مفعول هستید و کار دیگری غیر این کار بلد نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
درود بر تک تک جوانان و نوجوانان این مرزو بوم زیبا انشالله سربلند و تن درست باشید ایران عشق همه ما
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۵۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
لعنتی جذاب،چقدر ب دل میشینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
کاش اجرای یرنامه تو ورزشگاه آزادی همزمان نشده بود با حادثه ی آبادان و مردم دلخونش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
من عاشق این سرود زیبا هستم واقعا اجرتان به امام زمان به امید ظهور بقیه الله این سرود زیبا رو حفظ میکنیم واحترام میگذاریم به همه عزیزانی که برای این سرود زیبا وجهانی زحمت کشیدن .یا بقیه الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
جا کردن نه
Iran (Islamic Republic of)
کیارش صمیمی
۲۰:۴۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
حالا شما تو خارج کشور جوش نزنید خودتون چه کاره مثبتی کردین فقط منتظرین داخل کشوره ما سر بخارونیم بکنین سوژه
Iran (Islamic Republic of)
دهقان
۱۹:۵۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
بسیار این سرود زیباست
از همه ی افرادی که در این گروه سرود بسیار زیبا همکاری کردند
بسیار متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
عالی عالی مرحبا برغیرتتون
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۰۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
آفرین بر سازنده این سرود درود برآقا خامنه ای و امام زمان عج
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۵۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
خدا حفظتون کنه
اللهم عجل لولیک فرج
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
ضمن عرض سلام و خداقوت به عوامل تولید و اجرای این سرود.
این سروداز لحاظ محتوا و آهنگ فوق العاده است. امیدوارم در آینده نیز از این دست کارهای فرهنگی و هنری تولید و اجرا شود دست مریزاد.
Iran (Islamic Republic of)
تهران
۱۰:۱۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
اللهم عجل لولیک الفرج
خدا قوت ممنون از همه عوامل این سرود که در واقع من میگم یه جور دعا و استغاثه به امام زمان (عج)هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
اللهم عجل لولیک الفرج
خدا قوت ممنون از همه عوامل این سرود که در واقع من میگم یه جور دعا و استغاثه به امام زمان (عج)هست
Iran (Islamic Republic of)
خادمی .از بندرعباس
۰۱:۳۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
سلام .سرود سلام فرمانده عالیه..من که خیلی انس گرفتم با خوندنش انگار به امام زمانم نزدیکتر میشم. ممنون از ایده عالی تون .خدا قوت..بزار خار چشم دشمنانون بشه...
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی رضازاده چافجیری
۲۱:۲۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
دیگر خواننده و خوانندگان ،این اثر تنها حاج ابوذر روحی واون بچه ها ی نیستند.بلکه تمام کسانی که در ته دلشان به عشق آقا امام زمان (ع) می‌تپد می‌باشد.به کوری چشم همه معاندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید خدایاشکرت به فکرتربیت دلهای پاک نسل جدیدهستیدخداحفظتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
ممنونم از خواننده این اثر سنگ تمام گذاشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
خدا قوت امام زمان پشت وپناهتون اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
حسین شوندی
۱۷:۴۹ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام این سرود چون از اخلاص عمیق سرچشمه گرفته خداوند متعال این تلاش شما رابا عشق این مردم ب این سرود جزا خیر داد این فقط برای این دنیا بود انشالله در اخرت خداوند برای تک تک دستاندار کاران کولاک میکند ممنون از همه شما دست همتون رو از راه دور میبوسم.
Iran (Islamic Republic of)
اعظم فرزندی
۱۷:۳۹ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
پروردگارا به امام زمان ما برکت بده
امین
Iran (Islamic Republic of)
رسول گزستانی
۱۷:۲۱ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
عالی بودکوربشن دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
خدا قوت اخلاص که باشه خدا برکت میده و میشید خار چشم دشمن
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۱۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
اشک ما درآمد و امید ها در دل زنده شد دست مریزاد کار که برای خدا باشدنتیجه اش همین است انشالله ادامه داشته باشد قطعا عنایت حضرت ولی عصر عج در اینکار بوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
خدا قوت دلاوران عرصه توحید و ظهور
الهی هرچه زودتر شاهد ظهور آقا صاحب عصر والزمان(عج) باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
اللهم عجل لولیک الفرج سلام فرمانده من هم سرباز کوچیکت هستم بابی انت و امی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۰۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
انشاالله ظهور با دعای شما عزیزان نودی که دلهای پاکی دارین
Czechia
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
خارجی ها ایشالا کور بشن کی دیدنداره
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۳:۰۰ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
یاصاحب آلزمان رهبرمون طول عمر بده و درهمین زمان چهره آت رابرامون ظاهرکن یامهدی ع عجل علی ظهورک
Iran (Islamic Republic of)
شیرزاد
۱۴:۱۷ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
رحمتی از سوی خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
با سلام و‌احترام به خوانده و شاعر و تهیه کننده و همه دست اندر کاران این اثر معجزه گر امیدوارم به این زودی این سرود پر محتوی و جذاب با ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) و در محضر ایشان خوانده و جهان را طنین انداز کند به کوری چشم دشمنان کوردل من دیروز که در ورزشگاه آزادی بودم بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت از کودک و نوجوان و بزرگسال و میانسال همه و همه به عشق امام زمان (عج) و نائب بر حقش اومده بودندتا در اجتماعی عظیم این سرود را زمزه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام فرمانده یا اباصالح المهدی ادرکنی !سلام رهبر فرزانه ،سلام بانیان سرودسلام دهه نودی ها .مرحبا بسیار جالب بود .تاظهور امام زمان این پویش ادامه داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
درود وخداقوت به عوامل سازنده سرود سلام فرمانده که قدرت تخریب آن از موشکهای نقطه زن هم بیشتره ،قلب منافقین وضد انقلاب را هدف گرفته است، انشاءالله با ظهور آقامون این سرود را جهانی بخونیم . به امید آن روز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
مرحبا مرحبا دهه نودی وهشتادی درود بر شما، گل کاشتید امام الزمان حافظ شما باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام درمانده
Iran (Islamic Republic of)
امیلی
۰۹:۱۴ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
باریکلا به این شکوه و عظمت ..... بسیار عالی و دلنشین بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام آفرین به دهه نودی هاگل کاشتن آفرین به خالق این اثرچه تأثیری روهمه گذاشت باسرودسلام فرمانده حال دلمون خیلی خوب شدخداحال دلتوخوب کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
برای ظهور امام زمان صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۶ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
ب کوری چشم دشمنان .......سلام فرمانده....
United States of America
محسن
۰۱:۰۴ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
لبیک یا صاحب الزمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
جانم فدای حضرت مهدی عزیز
Iran (Islamic Republic of)
زیور شهابی
۲۳:۳۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
خدا توفیقتون بده
هم جناب شاعر عزیز و هم مداح این کار و هم حاج آقا که تهیه کننده بودن.
خدا حفظتون کنه
ان شااالله منتظر کار قشنگ بعدیتون هستیم
در ماه امام زمان عجل باشید
Iran (Islamic Republic of)
موحد
۲۲:۱۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
آفرین بر شما که خیلی خوب برنامه پر جمعیت امروز ورزشگاه آزادی را هم مدیریت کردید. خدا پشت و پناهتون
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۴۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
بجز افرادی که تو این صفحه رای دادن کسی ندیدم از این آهنگ خوشش اومده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام فرمانده دلم ازت شکسته بخاطری که دستمو نگرفتی اندوه دلمو برطرف نکردی خالیه خالیه خالیه جای فرزندم خالیه کاش یکبارم صدای ضجه هامو میشنیدی اینقد توسل کردم یکبار جواب میدادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
خداوند به شمای‌عزیز صبر عنایت نماید...
وقتی هرکاری از دستتون برمی‌اومده کوتاهی نکردین و انجامش دادین که حتما هم همینطور بوده ...بسپار به خدا...ازش صبر بخواه...راضی باش به قضای الهی...این برای خداخیلی مهمه که راضی باشی...این رضایت شما با دلتنگی منافاتی نداره‌ها ... حق دارید دلتنگ باشید و گذروندن این دوران خیلی سخته...ولی وقتی سنگینی این داغ رو روی شونه‌های خدا میذاری و کمک میخواهی که تحملش‌رو برات راحت‌تر کنه ....حتما خداوند هم کمکت میکنه...
مطمئن باش همون عزیزت بهشتیه...و وارد بهشت نمیشه و میگه تا پدرومادرم رو نبرم داخل خودم وارد نمیشم...آره شفیعتون میشه ....مطمئن باش.
از خداوندبرای شمای عزیز صبر و اجر مسئلت میکنم .
در پناه خدا باشید...
Iran (Islamic Republic of)
خانم صادقی
۱۴:۳۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
آفرین به این همه شکوه،آفرین به این همه حضور،لعنت بر دشمنان انقلاب،لعنت بربدخواهان انقلاب
Iran (Islamic Republic of)
ساره
۱۳:۲۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
کاش امام زمان ظهورکنه ریشه ی هرچی ظلم وستم هست رو دربیاره
Iran (Islamic Republic of)
طوطیا
۱۳:۰۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام و درود به امام زمان عج و یارانش و درود بر رهبر انقلاب و کسانیکه در ساخت این اثر فعالیت داشتند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام بر رهبر فرزانه عزیز جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
سردار
۱۲:۰۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
اتاق فکر دشمن و خودی یکی هست شما ریشه استعمار نابود کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام بر کسانی که دلشان برای میهنم می‌سوزد کاشکی میان رجل کشورم هم چنتا از این سربازان بودند وبه پیام فرمانده لبیک می‌گفتند ما نیاز داریم از همه مواقع بیشتر به ایثار گرانی که دلشان برای این خاک وبوم بتپه ممنون از عوامل زحمتکش قسمت سایت
Iran (Islamic Republic of)
کارگری
۱۱:۵۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
تبریک به دست اندرکاران این سرود و تبریک به ملت ایران بابت این هدیه امام زمانی و تبریک به رهبر عظیم الشان انقلاب!
یا صاحب الزمان! ای برپادارنده حکومت نور و حق مطلق بر بهانه ادامه حیات و خلقت! انشاءالله به عنایت پرورگار از خشنودکنندگان و یاریگران شما باشیم! پروردگارا عمر رهبر خامنه ای را به ظهور امام زمانت متصل بگردان!
United States of America
علی قربانی
۱۲:۱۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
یکبار دیگر ثابت شد که این انقلاب صاحب دارد و متولی دارد . و مطمن شدیم صاحب و متولی انقلاب آسمانی هست و ما درگیر محاسبات زمینی هستیم . صد انقلاب از درک این موضوع بی نهایت عاجز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
کور بشه چشم دشمن از حدقه درااااادددددد
سلام فرمانده
United States of America
رضا
۱۰:۴۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
جانم فدای رهبر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام سرود سلام فرمانده خیلی عالی است و از شما سپاس گزارم
Iran (Islamic Republic of)
حسینعلی قرقانی پور ترک قشقایی
۱۰:۳۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام بر امام زمان درود بر تهیه‌کننده و خواننده این اثر پر بارو پر برکت ولعنت بر منافقین خارجی وهزار برابر بیشتر بر منافقین ومزدور های داخلی آقا گل کاشتین خیلی خیلی عالیه مطمئنن نظر آقا صاحب زمان بااین سرود زیباست.خیلی دانسیته وآذریش که از همین سرود خونده شده خیلی قشنگه ومن باهردوش عشق میکنم.از حاج آقای عزیز وحاج ابوذر عزیزم ممنونم وامید وارم ادامه داشته باشه تا این زالو های ضد انقلاب از غصه بترکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام فرمانده سلام صاحب الزمانم دورد بر همشه شما درود بر ایران ومرگ بر دشمنان داخلی و خارجی
۱۲
آخرین اخبار