امضای تفاهم نامه همکاری‌های مشترک بین دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و دانشگاه قفقاز ترکیه

رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: این تفاهم نامه در راستای گسترش همکاری‌های دو جانبه از جمله انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، تبادل استاد و دانشجو و سایر زمینه‌های علمی آموزشی منعقد شده است.

حسن ولی زاده در نشست مشترک دانشگاه‌های شهید مدنی آذربایجان و قفقاز کشور ترکیه با اشاره به اهمیت انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های بین المللی دانشگاه با کشور‌های مختلف، گفت: وجود دین و فرهنگ مشترک بین دو کشور ایران و ترکیه از عوامل بسیار موثر در همکاری‌های علمی پژوهشی دو کشور بوده و دانشگاه شهید مدنی آذربایجان از ظرفیت‌های مختلف علمی، پژوهشی و زمینه‌های مشترک در مسیر توسعه روابط و همکاری‌های دوجانبه برخوردار است.

پروفسور "حسنو کاپو"، رئیس دانشگاه قفقاز ترکیه نیز در این دیدار با بیان این‌که دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه ۲ ستاره بزرگ کشور‌های اسلامی بشمار می‌روند گفت: اشتراکات فراوان فرهنگی و دینی ما پشتوانه خوبی برای توسعه همکاری‌های بوده و در سایه اجرایی شدن تفاهمنامه همکاری‌های علمی آموزشی و پژوهشی دو دانشگاه و برگزاری دوره‌های مشترک و تبادل استاد و دانشجو میتوان نتایج بسیار خوبی از این همکاری را در سطح منطقه شاهد بود.

دانشگاه دولتی قفقاز ترکیه با ۱۱ دانشکده و سه انستیتو در شهر کارس این کشور با ۲۰ هزار دانشجو و در رتبه جهانی ۱۳۵۱ واقع شده است.

شایان ذکر است؛ در ادامه دیدار مسئولین دانشگاه قفقاز تفاهمنامه همکاری‌های دو جانبه با موضوع مبادله استاد و دانشجو، برگزاری کنفرانس‌های مشترک، انتشار نشریات علمی مشترک، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، راه اندازی رشته‌های مشترک، پژوهشگر پسادکتری مشترک، همکاری در زمینه انتقال فناوری، همکاری فی مابین مراکز نوآوری و رشد به امضای "دکتر، ولی زاده"و "دکتر حسنو کاپو" رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار