آغاز به کار جشنواره‌ استانی تئاتر «نهال» در میاندوآب

دومین دوره جشنواره تئاتر «نهال» با رقابت هشت گروه هنری از مناطق مختلف استان آذربایجان‌غربی از سه‌شنبه شب کار خود را به میزبانی شهر میاندوآب آغاز کرد.

 محمود نیک مرام گفت: آیین افتتاحیه این جشنواره با اجرای موسیقی سنتی آشیقلار در محل مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب برگزار شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب  گفت:این جشنواره از ۱۰ تا ۱۲ خرداد به مدت سه روز ادامه دارد و  با هدف ارتقای رویکرد و اعتلای سطح کیفی نمایش، تثبیت هنر نمایش بین هنرمندان و شهروندان در راستای توجه به مسایل و مشکلات جامعه برگزار می‌شود.

او می گوید:حمایت از تولید داخلی، توسعه و رشد فعالیت‌های اجتماعی، آگاهی بخشی با تکیه بر هنر نمایش، بومی‌سازی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری با تکیه بر استعداد‌های جوان، استفاده از بستر‌های فرهنگی و هنری برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی و اعتلای سلیقه فرهنگ مخاطبان اهداف این جشنواره است.

نیک‌مرام گفت:پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی در راستای شعار سال، حفظ محیط زیست، فرهنگ ایثار و شهادت، آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد، طلاق، کودکان کار و معضلات مشابه، کتاب و کتابخوانی، کرونا و مقابله با آن و درخت و درختکاری از جمله موضوعات جشنواره تئاتر نهال میاندوآب است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب گفت: مسابل مرتبط اجتماعی از جمله بخش آزاد است که از این آثار در جشنواره استفاده خواهد شد.

نیک مرام گفت:در کنار جشنواره صحنه‌ای استانی، مرحله ملی آن نیز به صورت نمایشنامه نویسی برگزار می‌شود همچنین کارگاه آموزشی تئاتر با حضور استادان حوزه تئاتر در محل کتابخانه مجتمع فرهنگی و هنری میاندوآب برای هنرمندان برگزار می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب گفت:در مجموع ۳۵ اثر به این جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد ۲۵ اثر نمایشی از شهر‌های مختلف استان به دبیرخانه جشنواره راه یافت و در نهایت با تایید هیات داوران هشت اثر شامل «گور به گور»، «رقصی این چنین»، «یاداشت»، «نهال»، «سگ‌ها مادرت را می‌خورند»، «ریحان»، «با فرشته مرده چه باید کرد» و «دوست دارم عزیزم» به بخش رقابتی این جشنواره راه یافتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.