جشنواره آسمان هشتم در روستای کردر رضوی میناب آغاز شد

شانزدهمین جشنواره آسمان هشتم با حضور کاروان زیرسایه خورشید و استقبال گسترده مردم در روستای کردر رضوی شهرستان میناب آغاز به کار کرد.

این آیین فرهنگی معنوی که از 16 سال پیش به همت اهالی ولایت مدار به ویژه جوانان متعهد و مومن و خوش فکر روستای کردرو کلید خورد، امسال در حالی آغاز به کار کرد که آیین افتتاحیه آن با اجرای زیبا و تحسین برانگیز سرود « سلام فرمانده » توسط گروه سرود آسمان هشتم کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(ع) همراه بود.

حضور خدام رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید و همراه با پرچم متبرک حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) معنویت خاصی را به آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره فرهنگی هنری آسمان هشتم بخشیده بود و فرصت زیارت از راه دور را برای همه شرکت کنندگان فراهم آورد.

ابراهیم ذاکری مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) و دبیر جشنواره ضمن تبریک دهه کرامت و خوشامدگویی به شرکت کنندگان در این آیین، گفت: برگزاری 16 ساله جشنواره آسمان هشتم در روستای کردر رضوی از الطاف خداوند و عنایت ائمه هدی خاصه امام رضا(ع) نسبت به اهالی این روستاست.

او گفت : مردم روستای کردر رضوی با دستان خالی اما به همت والا و توکل به خداوند و توصل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قدم در راه معرفی سیره رضوی با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی هنری و ورزشی موجود در منطقه گذاشتند امروز این حرکت در اقصی نقاط کشور شناخته شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) با بیان اینکه این روستا تاکنون میزبان سه دوره جشنواره ملی سرود رضوی ویژه کانون های مساجد روستایی بوده است، گفت: پارسال نیز موفق شدیم نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری آسمان هشتم را با موفقیت برگزار کنیم.

ذاکری، تئاتر، شعر، کلیپ، نقاشی، پوستر، کتابخوانی، سفرنامه نویسی، سرود و اذان با موضوع امام رضا(ع) را از رشته های بخش فرهنگی هنری و فوتبال، تنیس روی میز، دومیدانی، والیبال،بازی بومی محلی را رشته های ورزشی این جشنواره ذکر کرد.

او گفت: آیین اختتامیه و اهدای جوایز جشنواره شانزدهم 20 خردادماه جاری با حضور مسئولان استانی و کشوری در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی برگزار خواهد شد.

برگزاری شب شعر و شعرخوانی شاعران مطرح استان هرمزگان به سبک بومی و با مضامین طنز نیز از بخش های جذاب آیین افتتاحیه جشنواره شانزدهم بود که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه میناب و حجت الاسلام فاضلی پور رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان و بخشدار بنذرک از مسئولان شرکت کننده در این آیین بودند.

روستای کردر رضوی که یکی از تاثیرگذارترین مناطق هرمزگان در زمینه نشر فرهنگ منور رضوی به شمار می رود، از توابع بخش بنذرک با جمعیت 2 هزار نفر(400 خانوار) در فاصله 13 کیلومتری شهر میناب واقع شده است.

کردر تنها روستای کشور است که به نام امام رضا(ع) نامیده شده و گرچه قدمت ارادت مردمانش به حضرت رضا(ع) به قرن‌ها قبل برمی‌گردد اما سال 88 به طور رسمی همزمان با میلاد امام هشتم(ع) به نام امام رضا(ع) کردر رضوی نام‌گرفته است.

جشنواره آسمان هشتم در روستای کردر رضوی میناب آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین ذاکری کردری احمد
۱۱:۲۱ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
بله درسته گروه سرود آسمان هشتم نوجوانان در کشوری اول شدند
آخرین اخبار