شنا کردن در سدها ممنوع

 مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان گفت: شنا کردن در سدها، تاسیسات آبی و بند‌های انحرافی استان ممنوع است.

محمد ضروری گفت: لغزندگی حاشیه مخازن سد‌ها و بند‌های انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن خطر مرگ را برای شناگران به همراه دارد.

او گفت:در صورت مشاهده شنا در این اماکن با خاطیان به صورت قانونی برخورد می‌شود.

 مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای استان همدان گفت: به منظور جلوگیری از شنا و موارد غرق شدگی در سد‌های استان، در حاشیه آن، هر ۵۰۰ متر یک تابلوی شنا ممنوع، نصب کرده است.

ضروری گفت: همه مسیر‌های دسترسی به سد‌ها مسدود شده که برخی از افراد برای ورود به دریاچه این مسیر‌ها را بازگشایی می‌کنند.

او گفت: به دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌های اطراف سد‌های استان اعلام شده، شناکردن در سد‌ها و تاسیسات آبی ممنوع است و در زیر آب ذخیره شده پشت سد شرایطی حاکم است که متاسفانه موجب غرق شدگی شناگران می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان ادامه داد: شنا کردن در سد هیچ شباهتی به شنا در دریا ندارد و در دریا هر چه پیش می‌روی، سطح آن گودتر می‌شود، اما در سد اینگونه نیست و کف آن ممکن است گل و لای و برآمدگی و فرورفتگی باشد و همین عامل خطر برای شناگر خواهد بود.

ضروری گفت: برخورد شناگر به شاخ و برگ‌ها و اجسام کوچک و بزرگ،  می‌تواند خطر آفرین باشد که باعث می‌شود تا شناگر جان خود را از دست دهد.

او گفت: از هموطنانی که حاشیه سد‌ها را برای تفریح انتخاب می‌کنند، درخواست داریم برای حفظ سلامت خود و خانواده خود،  به نشان‌های هشدار دهنده و هشدار ماموران سد‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

هر ساله با گرم شدن هوا برخی افراد اقدام به شنا در سد‌ها و تاسیسات آبی می‌کنند، اما امسال با کاهش بارندگی خطر شنا در سد‌ها چندین برابر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: حتی یکبار شنا در سد هم، ممکن است افراد را به کام مرگ بکشاند و به افراد توصیه می‌شود، به جای شنا کردن در پشت سدها، به سراغ استخر‌ها رفته و مکان‌هایی که برای شنا کردن فراهم شده را انتخاب کنند تا دچار مشکل نشوند.

سد‌های آبشینه، اکباتان، سرابی تویسرکان، شنجور رزن، شیرین سو، کلان ملایر و نعمت آباد اسدآباد از سد‌های مهم استان همدان به حساب می‌آیند.

برچسب ها: شنا ، سد ، غرق شدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.