«تروریست‌های تحریر الشام» جنبش حماس را تهدید کردند

تروریست‌های تحریر الشام که مناطق شرقی سوریه را تحت کنترل دارند جنبش حماس فلسطین را تهدید کردند روابط خود با سوریه را از سر نگیرد.

هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) به جنبش حماس فلسطین هشدار داد که تصمیم خود برای بازگرداندن روابط خود با دولت سوریه را لغو کند.

براساس گزارش خبرگزاری سما تروریست‌های تحریر الشام که کنترل ادلب را در دست داردند و در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنبش حماس نباید روابط خود را که از سال ۲۰۱۱ رو به وخامت نهاده بود، با دولت سوریه بهبود ببخشد.

این تروریست‌های تحریر الشام خطاب به حماس گفت: «سیاست خود را بازنگری کنید و قطب‌نمای خود را برای در اولویت قرار دادن اصول اولیه خود بازگرداند».

پیش از این پس از گذشتن ده سال از قطع روابط، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد که روابط میان این جنبش و سوریه در مسیر بازگشت کامل به دوران گذشته است.

یکی از مسئولان بلندپایه حماس به خبرگزاری فرانسه گفت: ارتباطات با سوریه روبه بهبود و در مسیر بازگشت کامل به دوران قبل است. این مسئول حماس با اشاره به اینکه طی مدت گذشته رهبران این جنبش سفرهای متعددی به سوریه داشته اند افزود: سوریه حامی آرمان فلسطین و مردم آن است و حماس به رابطه با سوریه و تمام کشورهای عربی مشتاق است.

پس از شروع بحران در سوریه در یک دهه پیش، به دنبال قطع روابط برخی کشورهای عربی با سوریه، جنبش حماس نیز روابط خود با دولت سوریه را قطع کرده بود. پس از این، برخی رهبران این جنبش از جمله خالد مشعل رئیس وقت دفتر سیاسی آن که در دمشق اقامت داشتند، به دوحه و استانبول منتقل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۳ تير ۱۴۰۱
کوچک تر از آن هستید که بخواهید تهدید کنید،حاج قاسم های زیادی در ایران هستند که از این جنبش محافظت کنند!
Switzerland
ناظر
۱۸:۳۴ ۰۳ تير ۱۴۰۱
این نشان می دهد که این گروه تروریستی مورد حمایت رژیم صهیونیستی و دولت های غربی است
آخرین اخبار