درحال حاضر امکان مجزاشدن سهمیه آرد هر شهرستان وجود ندارد

فعلا شرایط برای مجزا کردن سهمیه هر شهرستان نیست و نانوایی‌ها باید آرد خود را از شهرستان‌های مختلف تهیه کنند.

 تعدادی از نانوایی‌های شهرستان اسدآباد درخواست داشتند سهمیه آرد نانوایی هر شهرستانی را به کارخانه خود آن شهرستان بدهند تا مجبور نباشند از شهرستان‌های دیگر خرید کنند که موضوع را از مسئول مربوطه پیگیری کردیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان با بیان اینکه کارخانه‌های آرد تولید متنوعی دارند گفت: مشکل آنجاست که هر شهرستانی کارخانه آرد مستقلی ندارد ضمن اینکه هر کارخانه‌ای نمی‌تواند همه نوع آرد تولید کند.

مسعود بکایی گفت: کارخانه اسدآباد آرد مخصوص سنگک را تولید نمی‌کند و سنگکی‌ها باید از سایر شهرستان‌ها آرد خود را تهیه کنند

او گفت: برخی شهرستان‌ها مثل کبودراهنگ نیز کارخانه آرد ندارند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت آرد برخی کارخانه‌ها نیز کفاف هر شهرستانی را نمی‌دهد،به عنوان مثال کارخانه آرد ملایر یک سوم کل آرد مصرفی این شهرستان را می‌دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان با تاکید به اینکه پراکندگی و جانمایی کارخانه‌های استان مناسب نیست تا بتوان سهمیه آرد را مجزا کرد گفت: ما هم تمایل داریم این اتفاق بیافتد، چون هزینه‌های حمل هم کاهش می‌یابد، اما فعلا این امکان وجود ندارد.

او از وجود ۹ کارخانه آرد در استان خبر داد و  گفت: در حال حاضر خرید گندم تضمینی نیز آغاز شده که از کشاورزان می‌خواهیم گندم خود را در اختیار مراکز خرید شرکت غله قرار دهند تا دست واسطه‌ها کوتاه شود.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.