گازپروم صادرات گاز به چین را افزایش داد

غول انرژی روسیه، امروز جمعه از افزایش صادرات گاز به چین از طریق خط لوله گاز سیبری خبر داد.

گازپروم، غول انرژی روسیه، امروز جمعه اعلام کرد که صادرات گاز به چین از طریق خط لوله گاز Power of Siberia افزایش یافته و مطابق با شرایط قرارداد دو کشور به رشد صادرات خود ادامه خواهد داد. این شرکت قبلا گزارش داده بود که صادرات به چین در شش ماهه اول سال سال جاری میلادی ۶۳.۴ درصد افزایش یافته است.

بر اساس آمار‌های اولیه، تولید گاز از ابتدای سال مالی به ۲۴۹.۷ میلیارد مترمکعب رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۴ درصد کاهش داشته است. تقاضا برای گاز این شرکت در بازار داخلی در این مدت ۱.۹ درصد کاهش یافت. این شرکت در کانال تلگرامی خود اعلام کرد صادرات گاز به کشور‌های غیر مشترک المنافع نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳.۱ درصد کاهش داشته است.

پیش از این، این شرکت اعلام کرده بود که نمی‌تواند عملکرد روان نورد استریم را تضمین کند و نمی‌داند که آیا یک موتور توربین کلیدی از کانادا بازگردانده می‌شود یا خیر، در حالی که جریان گاز روسیه از طریق سایر سیستم‌ها پایدار است.

گازپروم تعمیر و نگهداری خط لوله نورد استریم را از روز دوشنبه آغاز کرد و اتحادیه اروپا به ویژه آلمان که متکی به گاز است، با نگرانی منتظر بود تا ببیند آیا شیر‌ها دوباره باز می‌شوند یا خیر. این شیر‌ها در حال حاضر در یک سایت کانادایی متعلق به شرکت زیمنس در حال تعمیر و نگهداری هستند.

وال استریت ژورنال امروز جمعه با استناد به داده‌های گمرک چین گزارش داد که محموله‌های تراشه چین به روسیه در پنج ماه اول سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال گذشته بیش از دو برابر شده و به حدود ۵۰ میلیون دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش، افزایش صادرات از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، تلاش‌های آمریکا و متحدان غربی آن برای منزوی کردن اقتصاد این کشور و فلج کردن ارتش آن را پیچیده می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار