امام جمعه خرمشهر :

مردم خرمشهر برای اجرای قانون حجاب همفکری کنند

حجت الاسلام عادل پور خواستار ایجاد صندوق پیشنهادات و انتقادات اجرای قانون حجاب در خرمشهر شد.

حجت الاسلام محمد جواد عادل پور، امام جمعه خرمشهر در جلسه شورای اداری گفت : ستاد امر به معروف با توجه به قانون عفاف و حجاب دستورالعملی در رابطه با پوشش اسلامی به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده اما باید صندوق پیشنهادات و انتقادات درباره نحوه صحیح اجرای این طرح برای همفکری شهروندان با مسئولان در خرمشهر ایجاد شود.

او نقش شوراهای امر به معروف در ادارات را یادآور شد تعیبن شاخص ها، اجرا و انعکاس وضعیت به صورت ماهیانه را وطیفه ذاتی مغفول در سال های گذشته دانست و گفت : هرگونه اهمال از سوی مدیران دستگاه های اجرایی و دولتی به عنوان ترک فعل محسوب می شود و دادستان باید با آن برخورد کند.

سرگرد عریضاوی ، جانشین فرمانده ناحیه بسیج خرمشهر نیز از استمرار پایش ادارات مجری طرح حجاب در این شهرستان و تبدیل آن از نامحسوس به صورت رسمی خبر داد و گفت : در مسئله حجاب برخوردها خشن وقهری نبوده و تلاش ها بر این است تا راهکارهای تبیینی در قالب برنامه های فرهنگی مشوق اصلی افراد برای رعایت آن باشد.

راه اندازی نخستین بیمارستان مرزی کشور

نادر عمیدزاده ، فرماندار ویژه خرمشهر هم در این نشست با بیان اینکه بی حجابی در خرمشهر کم اما همین میزان هم زیبنده این شهر نیست از دستگاه های اجرایی خواست در بحث عفاف و حجاب الگو باشند چرا که این موضوع در بازدیدها از ادارات ملاک سنجش خواهد بود.

او بهترین فرصت برای ارتباط مردم و مسئولان را حضور مدیران در نماز جمعه دانست و گفت: شرکت آن ها در آیین معنوی وظیفه مدیران است که علاوه بر شرکت در نماز باید به مشکلات شهروندان رسیدگی کنند.

فرماندار ویژه خرمشهر از راه اندازی مرکز درمانی در مرز شلمچه همزمان با اربعین حسینی خبر داد و گفت : قرار است تنها بیمارستان مرزی کشور در خرمشهر راه اندازی شود و این پروژه در حال حاضر ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، همچنین این مرکز درمانی تنها مختص اربعین نخواهد بود.

این مسئول از از فراهم سازی زیر ساخت های شلمچه برای استقبال از زایران حسینی و حل مشکل فاضلاب در شلمچه خبر داد.

آغاز پروژه شبکه فاضلاب از محل ماده ۵۶ در چهار جبهه، اجرای ۶ کیلومتر خط لوله برای رسیدن طرح غدیر به غرب کارون و بهسازی تاسیسات ابریانی غرب کارون با ۱۱ میلیارد اعتبار بخشی از سخنان حسین عبیداوی مدیر آبفای خرمشهر بود.

جلالی مدیر شبکه بهداشت خرمشهر با اشاره به پیش رو بودن ایام محرم و موسم اربعین و شیوع بیشتر بیماری کرونا در عراق بر بروم تزریق دز یادآور از سوی مردم تاکید کرد و به واکسیناسیون 11 درصدی مردم خرمشهر برای دز یادآور اشاره کرد.

به گفته او برای موکب داران نیز جلساتی برگزار و نسبت به دستورالعمل های بهداشتی برای کرونا و توجه به موارد بهداشتی در طبخ نذورات برای پیشگیری از بیناریرتب کریمه کنگو آموزش های لازم داده شده است.

توسعه بندر و گمرک خرمشهر

نیک رفتار ، مدیر جدید گمرک خرمشهر در این نشست حجم صادرات از طریق گمرک خرمشهر در چهار ماهه نخست امسال را ۱۶۰میلیون دلار و از ایجاد اشتغال ۵۰۰ نفری در بخش کارگری و  ۲۰۰ نفر در بخش ترخیص کالا خبر داد.

او در رابطه با ورود و عرضه کالاهای همراه مسافر نیز گفت: لازمه ایجاد اشتغال با ورود کالای ملوانی به خرمشهر این است که در این شهرستان نیز همچون هندیجان و گناوه بازاری مخصوص ایجاد شود و صرف حمل کالا به دیگر نقاط شهرستان نباشد و مجموعه کمرگ برای ورود کالای ملوانی به خرمشهر طبق چهارچوب های قانونی کامل دارد.

ستار جلیلیان معاون پشتیبانی و منابع اداره کل بندر خرمشهر نیز در سخنانش در این نشست به فراهم سازی زیرساخت های سرمایه گذاری در این بندر اشاره کرد و احداث سوخت، خطوط ریلی و تسمه نقاله، برنامه ریزی برای احداث ساختمان خدماتی، احداث مینی پلایشگاه با ۱۲۰ میلیون دلار حجم سرمایه گذاری را از جمله درخواست ها برای توسعه این بندر برشمرد.

وی با بیان اینکه زیر ساخت و آمادگی برای جذب سرمایه گذار وجود دارد، لایروبی آبراه اروند را پیش شرط استفاده حداکثری از ظرفیت بندر خرمشهر دانست.

سید لفته احمدنژاد ، نماینده مردم خرمشهر هم با تاکید بر لزوم توجه به اشتغال خواستار همکاری بیشتر گمرک خرمشهر با ورود کالاهای ملوانی شد.

او با اشاره به پروژه های عمرانی و خدماتی انجام شده در خرمشهر، از لزوم استفاده از فرصت اربعین برای رونق شهر تاکید کرد و گفت: اعتبار خوبی برای بحث اربعین در نظر گرفته شده است که باید در راستای رفع کاستی های این شهرستان به کار گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.