اوپک پلاس «برخلاف درخواست آمریکا» تولید نفت را سه میلیون بشکه کاهش داد

رسانه‌ها تایید کردند گروه اوپک پلاس در ماه جاری ۳ میلیون بشکه نفت را در روز کمتر از سهمیه های مورد انتظار خود تولید کرده است.

رسانه‌های بین المللی طبق اطلاعات بدست آمده نوشتند که گروه اوپک پلاس در ژوئن (۱۰ تیر تا ۹ مرداد)، ۳ میلیون بشکه در روز کمتر از سهمیه‌های مورد انتظار خود تولید کرد، زیرا تحریم‌ها علیه برخی از اعضا و کاهش سرمایه‌گذاری در برخی دیگر کشورها، توانایی اعضا را برای آرام کردن بحران انرژی در سراسر جهان تضعیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک این در حالی است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرده بود اوپک بتواند تولید خود را افزایش دهد تا اختلالات عرضه روسیه را جبران کند و افزایش هزینه سوخت و تورم را در شرایط گسترده‌تر کاهش دهد.

اینترفاکس به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که نرخ کسری تولید در اوپک پلاس در ژوئن به ۳۲۰ درصد افزایش یافت. همچنین این خبرگزاری اعلام کرد کسری تولید گروه اوپک پلاس از سطح برنامه ریزی شده در ماه گذشته به ۲.۸۴ میلیون بشکه در روز رسیده است.

پیش از این در جریان سفر بایدن به خاورمیانه کاخ سفید اعلام کرده بود انتظار دارد به زودی تولید نفت اوپک پلاس افزایش یابد. چراکه افزایش تولید نفت در بازار پس از سفر بایدن به خاورمیانه تفاوت آشکاری در قیمت سوخت ایجاد خواهد کرد.

عربستان سعودی مقادیر فزاینده‌ای نفت کوره و گازوئیل را از روسیه وارد می‌کند تا نفت خام خود را برای صادرات آزاد کند. این در حالی است که عربستان سعودی از افزایش قیمت انرژی سود می‌برد.

بازار‌ها بر همین اساس واکنش نشان دادند و قیمت نفت پس از این سفر در حال حاضر بیش از دو درصد افزایش یافته است. معنای این اقدام سعودی‌ها واضح است: سعودی‌ها علاقه‌ای به آنچه دولت بایدن در تلاش برای انجامش است، ندارند و هیچ راه حل سیاسی که بتواند نگرانی‌های مرتبط با انرژی را بر طرف کند هم در دسترس نیست. غرب نمی‌تواند از حمله روسیه به اوکراین برای تنظیم مجدد بازار‌های انرژی در سطح بین المللی استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
قابل توجه اروپای دنباله رو و مطیع و فرمانبر «به قول تونی بلر :سگ دست آموز» آمریکا...( البته اون قبلا گفته که سگ دست آموز آمریکا نیست) ولی واقعا هست...امور جاری تو دنیا در شرق و غرب دنیا رو ببینید!
آخرین اخبار