روشن:

برای احداث جاده قره پیری همه پای کار نیستند

سرپرست شرکت عمران صدرا با بیان اینکه به نظر می‌رسد در احداث جاده قره پیری همه دست اندرکاران پای کار نیستند، اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه را یک مطالبه مهم در راستای توسعه شهری دانست.

عزیزالله روشن گفت: سال‌های زیادی، ساکنین شهر صدرا خواستار احداث یک محور مواصلاتی جدید با هدف کوتاه شدن مسیر دسترسی صدرا به کلانشهر شیراز بودند و عملیات اجرایی پروژه بزرگراه قره‌پیری، آغاز تحقق خواسته ساکنین شهر صدرا بود.

او گفت: پروژه بزرگراهی قره پیری به عنوان سهل الوصول‌ترین پروژه اتصال شهر صدرا به شیراز، بلوار حافظ صدرا را به بزرگراه محلاتی شیراز و شهرک آرین متصل می‌کند.

سرپرست شرکت عمران صدرا گفت: طول مسیر بزرگراه قره پیری ۱۰.۵کیلومتر و عرض آن ۴۴ متر بوده و دارای ۸ خط شامل ۳خط رفت و ۳ خط برگشت و ۲ خط BRT است.

روشن گفت: این پروژه که از بهمن ماه سال ۱۳۹۹ عملیات اجرایی آن آغاز شده تاکنون تنها ۲۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او گفت: برای تسهیل دسترسی به مسیر در حال احداث بزرگراه قره پیری، مطالعات اجرایی تقاطع بلوار حافظ به این بزرگراه نیزاخیراً به مشاور واگذار شده است و طی سه ماه پس از انجام مطالعات و تصویب طرح و تامین اعتبار لازم متناسب با پیشرفت پروژه محور قره پیری، اجرایی خواهد شد.

روشن با اظهار تاسف و اعلام اینکه به نظر می‌رسد در جاده قره پیری همه دست اندرکاران پای کار نیستند، گفت: هزینه و عملیات اجرایی کل این پروژه به عهده شرکت عمران صدراست و تنها آزادسازی ۳.۴ کیلومتر محدوده شیراز و همچنین آزادسازی و هزینه اجرای تقاطع بلوار محلاتی بر عهده شهرداری شیراز گذاشته شده که متاسفانه تاکنون خبری از تملک و آزادسازی ۳.۴ کیلومتر انتهایی آن از سمت صدرا نیست و فعالیت عمرانی مؤثری در این قسمت انجام نشده است.

او اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه را یک مطالبه مهم در توسعه شهری دانست و گفت: امید است که با درایت و تدبیر مسئولان ارشد استان و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه، تملک و آزادسازی بخش انتهایی مسیر سریع‌تر پیگیری شود و عملیات عمرانی آن همزمان با سایر بخش‌ها به نتیجه برسد.

تکمیل زیرساخت‌های صدرا با هزار میلیارد ریال اعتبار

عضو هیئت مدیره و راهبر بخش فنی شرکت عمران صدرا نیز به اقدامات اخیر این شرکت در بحث زیرساخت‌های شهری اشاره و گفت: در سه ماهه نخست امسال اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال به پروژه‌های عمرانی در سطح شهر صدرا تخصیص داده شده که اغلب این پروژه‌ها اولویت‌های اصلی شهروندان این شهر جدید بوده است.

جعفر زاهدی دره شوری گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که دغدغه اغلب شهروندان شهر صدراست، اجرای روشنایی مسیر صدرا به باجگاه از طریق بزرگراه شهید سردار سلیمانی است که در حال حاضر با اعتبار۱۴۰میلیارد ریال در حال اجراست؛ همچنین قرارداد آماده سازی و نصب تابلو‌ها و علایم ایمنی مسیر ورودی صدرا در بزرگراه صدرا به شیراز از مسیر دوکوهک نیز منعقد شده و ظرف ۶ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید صدرا گفت: از دیگر پروژه‌های مهم شرکت عمران در شهر صدرا اجرای کانال دفع آب‌های سطحی جنب پروژه‌های اقدام ملی ماهور، ترمیم روکش آسفالت مسیر‌های دسترسی به شهر صدرا، آماده سازی و آسفالت سطح شهر و اجرای اتصال بلوار مطهرنیا به بلوار جانبازان است که در حال اجراست.

زاهدی گفت: همچنین احداث یک باب مدرسه ۱۲کلاسه در ناحیه ۲۸ هکتاری نیز در مرحله برآورد طرح از نوسازی مدارس بوده که در راستای افزایش سرانه آموزشی فاز ۲ شهر صدرا به ویژه تامین نیاز‌های آموزشی ساکنین محترم پروژه‌های نهضت ملی مسکن در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار