ورشکستگی برخی واحد‌های تولیدی استان همدان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از مشکل برخی از واحد‌های تولیدی همدان نسبت به عدم تأمین مواد اولیه و تاسیسات خبر داد.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: ظرفیت تولید برخی از واحد‌ها به علت تحریم و عدم صادرات پایین آمده است، چون کالا‌هایی به خاطر صادرات تولید می‌شدند، با پیگیری صورت گرفته مشکل برخی از واحد‌های تولیدی استان حل شده، اما برخی همچنان مشکلاتی دارند.

او گفت: گاهی قوانین و مقررات بانکی نیز مشکلاتی ایجاد می‌کند، اما ستاد تسهیل می‌تواند این مسائل را حل کند، تا کارخانجات احیا نشوند، نمی‌توانند تجهیزات خود را به روز کنند و بعد وارد بازار رقابت شوند؛ تولید زنجیره‌ای و چند محصولی نیز در گرو راه‌اندازی واحدهاست.

این نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: واحد‌های تولیدی باید تجهیزات خود را به روز کنند وگرنه از بازار رقابت جا می‌مانند، کارخانه کیوان سال‌ها خوابیده بود که با پیگیری‌های زیادی از نهاد‌های نظارتی و تأمین اجتماعی امروز این کارخانه مشکلی ندارد و گفته شده حقوق کارگران نیز پرداخت می‌شود که امیدواریم این واحد نیز راه‌اندازی شود.

فلاحی وجود صنایع تبدیلی برای محصولات استان را لازم دانست و گفت: آنچنان صنایع تبدیلی نیمه‌کاره و غیرفعال در استان وجود ندارد تا از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد، بلکه باید سرمایه‌گذارانی را جذب و پای کار آورد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر مشکل کارخانه کیمیا پنیر حل شده و تنها مسئله عدم اراده رئیس این شرکت است که باید هرچه زودتر اقداماتی انجام دهد.

فلاحی گفت: برخی از واحد‌ها مشکل مدیریتی داشتند و با تغییر مدیریت به ۷۰ درصد افزایش ظرفیت رسیدند؛ مسائل و مشکلات واحد‌ها متفاوت است و باید با بررسی لازم در صدد رفع آن‌ها برآمد.

این مسئولذ گفت: برخی واحد‌ها مشکل تعزیراتی داشتند که هفته گذشته با حضور مدیرکل تعزیرات حکومتی مسائل آن‌ها بررسی و حل شد، پیشنهاد دادیم برای واحد‌های تولیدی استان تدابیر ویژه‌ای ببینند تا تولید نخوابد که امیدواریم مورد توجه باشد.

منبع: روزنامه هگمتانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.