سیل طالقان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به همراه داشت

فرماندار طالقان گفت: بارش‌های اخیر، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل ها، خسارات زیادی را به تاسیسات زیر بنایی، منازل مسکونی و خودرو‌های مردم وارد کرده است و میزان این خسارت‌ها حدود ۱۱۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

مهدوی، فرماندار طالقان گفت:  بیشترین خسارت‌ها در بخش بالا طالقان ودر حوزه‌ی کشاورزی همچون، زمین‌های زراعی، انهار، کلونی‌های زنبور عسل ودر بخش زیر بنایی همچون، پلها، ابنیه، معابر، تاسیسات آب، برق و مخابرات وگاز وارد شده است.

فرماندار طالقان افزود:  فرم‌های ارزیابی خسارت توسط کارشناسان تهیه و به ادارات مربوطه ارسال شده وامیدواریم بتوانیم با دریافت به موقع خسارات‌ها در اسرع وقت مشکلات پیش آمده را برطرف نماییم.

 او گفت: شامگاه ششم مرداد ماه امسال جاری شدن سیل در بعضی از روستا‌های طالقان خسارات زیادی به همراه داشت که بیشتر این خسارات در روستای ناریان از توابع بخش بالا طالقان بود که علاوه بر خسارت به ۱۰۹ واحد مسکونی و تعداد زیادی خودرو، زمین کشاورزی و باغات رو نیز تخریب کرد.

مهدوی افزود:  این سیل علی رغم شدت و حجم زیادی که داشت، هیچگونه تلفات جانی در بر نداشته است و گروه‌های مختلف امدادی، مردمی و دستگاه‌های خدمات رسان نیز از همان ساعات اولیه وقوع سیل با حضور در روستای ناریان به کمک سیل زدگان شتافتند و با توجه به حجم زیاد خسارت و گل و لای‌ای که وارد منازل مسکونی شده بود، بیش از چهار روز این امداد رسانی طول کشید.

او گفت:همچنین سیل در روستا‌های پراچان، مرجان و هشان از توابع بخش بالاطالقان به هکتار‌ها زمین‌های کشاورزی و باغات، بیش از هزار کلونی زنبور عسل و تعدادی پل و بخشی از جاده خسارت زد.

مهدوی افزود: نکته قابل تامل این که بیشتر باغات و زمین‌های کشاورزی در شهرستان طالقان تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای قرار ندارند و همین هم باعث شده تا مشکلات کشاورزان دو چندان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.