کاهش بهای نفت خام در بازار جهانی

قیمت نفت خام امروز در معاملات جهانی به دلیل افزایش ترخ بهره بانکی در آمریکا و ترس از آینده اقتصادی جهان روندی نزولی به خود گرفت.

سرمایه گذاران از افزایش شدید نرخ بهره بانکی در آمریکا که ممکن است به رکود بیشتر اقتصاد جهانی و کاهش تقاضای سوخت منجر شود دچار هراس شدند، به همین دلیل در معاملات خود در بازار انرژی محتاط‌تر عمل کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال امروز با ۱.۲ درصد کاهش به ۹۵ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه رسید. این در حالیست که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم برای تحویل در ماه سپتامبر با ۱.۲ درصد کاهش، ۸۹ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

هر دو شاخص نفتی به دلیل برخی تحولات ناپایدار در بازار‌های جهانی در سه روز گذشته روندی صعودی را طی کردند، اما پس از نگرانی از بازار تقاضا در ماه‌های آینده بیش از ۱.۵ درصد در ابتدای هفته جاری سقوط قیمت را تجربه کردند.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند افزایش شدید نرخ بانکی آمریکا موجب رکود بیشتر اقتصادی در جهان و کاهش تقاضای سوخت در بازار‌های جهانی شود.

در همین حال در روز‌های اخیر سرمایه گذاران به شدت به دنبال اخبار مربوط به احیای توافقنامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران هستند. روسیه اعلام کرده بود در صورت برداشته شدن تحریم‌های نفتی ایران، تهران می‌تواند بیش از یک میلیون بشکه نفت خام اضافی را وارد بازار انرژی نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار