بنا‌های تاریخی قزوین میزبان گردشگران در تعطیلات آخر هفته

معاون میراث‌فرهنگی قزوین گفت: بنا‌های تاریخی تحت پوشش این اداره‌کل در روز‌های پنجشنبه و جمعه هر هفته و ایام تعطیلات میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

احسان نورانی معاون میراث‌فرهنگی قزوین گفت: با توجه به ضرورت معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و استقبال گردشگران و تور‌های گردشگری ورودی برای بازدید از این بناها، طی روز‌های تعطیل و آخر هفته بنا‌های تاریخی شهر آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

معاون میراث‌فرهنگی قزوین اظهارکرد: موزه‌های قزوین شامل کاخ‌موزه چهلستون، موزه شهر، موزه سنگ‌نگاره‌های عالی‌قاپو و موزه مردم‌شناسی قجر و بناهایی، چون مجموعه تاریخی– فرهنگی سعدالسلطنه، حسینینه امینی‌ها و آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع) در همه ایام سال میزبان گردشگران هستند.

او افزود: علاوه بر بنا‌های یادشده آب‌انبار مسجد جامع، آرامگاه حمدالله مستوفی، کلیسای کانتور و سردر عالی‌‎قاپو نیز در روز‌های پنجشنبه و جمعه هر هفته از ساعت ۹ الی ۱۹ پذیرای گردشگران هستند.

نورانی یادآور شد: در خصوص مسجد جامع عتیق که از بنا‌های تاریخی شاخص قزوین بوده و آشنایی گردشگران با این بنای باشکوه تاریخی‌مذهبی بسیار ضروری است، طی مکاتبه با اداره‌کل اوقاف و امورخیریه قزوین بر باز بودن درب این بنا برای میزبانی از گردشگران در همه ایام تاکید شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار