قطعه دوم بزرگراه بابا میدان_گچساران_بهبهان کلنگ زنی شد

عملیات ساخت قطعه دوم بزرگراه بابا میدان_گچساران_بهبهان در شهرستان باشت امروز با حضور وزیر کشور آغاز شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: قطعه دوم بزرگراه گچساران - بابامیدان به طول بیش از ۱۲کیلومتر در شهرستان باشت از توابع استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس با حضور احمد وحیدی آغاز شد.

سید علی احمدزاده با بیان اینکه ۶ کیلومتر از این بزرگراه در شهرستان باشت و از بوستان تا پل بریم و شلالدان اجرا می‌شود، افزود: براساس قرارداد اولیه، ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای باند دوم بزرگراه بابامیدان -گچساران اختصاص یافت که هم اکنون عملیات اجرایی این طرح ملی آغاز شده است.

او می‌گوید: اعتبار این طرح ملی همراه با تعدیل و قیر تا مرز ۷ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

احمدزاده مدت قرار داد این طرح ملی را ۳۶ ماه اعلام کرد و ادامه داد: ۸۵۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۲۲۵ هزار و ۷۳ متر مکعب خاکریزی، ۷۱ هزار و ۵۴ متر مکعب زیر اساس و ۳۰ هزار و ۵۰۰ متر مکعب اساس در این طرح اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول میزان آسفالت مورد نیاز برای اجرای طرح قطعه دوم بزرگراه گچساران - بابامیدان را بیش از ۵۸ هزار و ۲۰۰ تن عنوان و اضافه کرد: در این طرح ملی یک هزار ۹۶۳ تن آرماتور بندی، ۳ دستگاه پل، ۳ دور برگردان و یک دستگاه زیرگذر اجرا می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یک دهانه ۱۱ متری زیرگذر و ساخت ۱۱ دهنه پل خاص در پریم، شوش و لیراب را از دیگر مشخصه‌های این طرح برشمرد.

به گفته احمدزاده؛ برقراری ارتباط ایمن، کاهش تلفات و تصادف‌های جاده ای ،اصلاح طرح هندسی مسیر و افزایش سرعت با توجه به تعریض و بهسازی محور موجود از دیگر مزایای این پروژه محسوب می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار