هیچ تانکری بدون شناسنامه اجازه توزیع آب در سطح شهر را ندارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: تمام تانکر‌های آبرسانی در سطح شهر دارای شناسنامه هستند.

  علیرضا توقیری گفت: در همین ارتباط یک تیم کارشناسی از بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در محل آبگیری تانکر‌های سیار مستقر شده و بر سلامت آب و وضعیت بارگیری آن را براساس موازین بهداشتی و استاندارد نظارت دقیق دارند.

به گفته او این گروه با انجام اقدامات کارشناسی و آزمایش‌های بهداشتی، در صورت لزوم و بروز هرگونه مغایرت‌های بهداشتی نسبت به عودت تانکر آب و یا کلرزنی آن اقدام می‌کنند تا آبی که به دست مردم می‌رسد کاملا سالم و بهداشتی باشد.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: تایید سلامت آب استان همدان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و ملاک دانشگاه در بررسی و اجرایی کار، کیفیت آبی است که از شبکه‌های آبرسانی به خانه‌های مردم روانه و مصرف می‌شود.

توقیری گفت به طور حتم تنها در صورت انجام تصفیه‌های لازم و رفع آلودگی، آب در اختیار مردم قرار می‌گیرد هر چند این موضوع به صورت مستمر و همیشه مورد توجه عوامل بهداشت محیط با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان قرار داشته است.

او گفت: ممکن است آلودگی در آب‌های سطحی و آب چاه‌ها وجود داشته باشد، اما طبق روال همیشه، کنترل سلامت آب در مبدا و خروجی توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام می‌شود و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: همچنین در خصوص برخی مباحث مرتبط با آلودگی آب انتقالی به شهر همدان در اجرای طرح آبرسانی (سد تالوار) نیز افزود: نمونه گیری‌های لازم از این آب برای بررسی سلامت آن انجام و نمونه‌ها برای بررسی دقیق و علمی به آزمایشگاه‌های مرجع در تهران ارسال شده است.

توقیری گفت: تیمی از کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی همدان با همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان با حضور در محل سد انتقال آب، اقدام به نمونه برداری از چندین نقطه و از اعماق آب و سطوح مختلف کرده اند.

او  با بیان اینکه هرگونه گمانی زنی پیش از دریافت نتیجه آزمایش‌ها گمانه زنی غیر علمی بوده و قابل استناد نیست، گفت: حتی اگر بعد از آزمایش درصد غیراستانداردی از آلودگی در آب وجود داشته باشد، آب وارد تصفیه خانه شده و پس از تایید سلامت وارد مدار مصرف می‌شود.

در همین ارتباط، مدیر دفتر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران آب و فاضلاب استان همدان از فعالیت ۲۴ ساعته قرارگاه آبرسانی سیار تانکری آب شرب شهر همدان و بکارگیری ۶۱ تانکر سیار برای آبرسانی به نقاط مختلف شهر به خصوص مناطق حاشیه‌ای خبر داد.

مرتضی جعفری با اشاره به اینکه قرارگاه آبرسانی سیار تانکری آب شرب شهر همدان به دستور مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب در شرایط تنش آبی در شهر فعال شده است، اظهار داشت: در راستای کمک به رفع بحران و خدمت رسانی به مردم شریف شهر همدان اعزام تانکر از ۲۰ استان کشور به همدان انجام شده است.

 در پی کاهش جدی بارش‌ها و خشکسالی ناشی از آن، ذخیره آب سد‌های استان همدان به ویژه سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شهر همدان بسیار کاهش یافته است. همین امر در روز‌های اخیر موجب بروز مشکل و تنش آبی در شهر همدان و اعمال زمان بندی قطع شبکه در شهر شده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.