حمایت اورژانس اجتماعی از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست

سرپرست شیرخوارگاه شبیر گفت: ۶۰ درصد از کودکان از طریق اورژانس اجتماعی از طریق اورژانس اجتماعی در بهزیستی حضور پیدا می‌کنند. 

زهره امان آبادی، پزشک و سرپرست شیرخوارگاه شبیر درباره فرآیند راهیابی نوزادان به بهزیستی بیان کرد: هر بچه‌ای که والدینی نداشته باشد و یا والدین او موثر نباشند، صرفا با دستور قضایی کودک به بهزیستی راه پیدا می‌کند. ۶۰ درصد از کودکان از طریق اورژانس اجتماعی از طریق خط ۱۲۳ در بهزیستی حضور پیدا می‌کنند. 

وی ادامه داد: اکثر مواردی که نوزادان در بیمارستان رها می‌شوند، مربوط به مادرانی هستند که اعتیاد دارند و کودک را پس از زایمان در بیمارستان رها می‌کنند. خیلی از اوقات این مادران با وضعیت اورژانسی مراجعه کرده و حتی نام خود را چیز دیگری اعلام می‌کنند. 

امان آبادی تصریح کرد: تیم مراقبت متشکل از پزشک روانشناس مددکار دور هم جمع شده تا مشخص شود بچه از کجا آمده و چه وضعیتی دارد. 

وی افزود: ما با بارداری ناخواسته، اعتیاد مادران و عدم مراقبت، روبرو هستیم. متاسفانه اعتیاد مادران منجر به زایمان زودرس نوزادان می‌شود.

وی ادامه داد: بچه‌هایی که بزرگتر بوده و متوجه جدایی می‌شوند، بار روانی سنگینی به آن‌ها وارد می‌شود لذا تیم روانشناسی در این حوزه بسیار یاری کننده است.

سرپرست شیرخوارگاه شبیر گفت: تیم دیگر تیم مراقبت‌های مادرانه است که وضع اضطراب را می‌شناسند و به گونه یک مادر وظایف مادرانه خود را انجام می‌دهند. نحوه شیردهی این نوزادان به گونه‌ای است که در آغوش این مادران شیر می‌خورند.

این پزشک بیان کرد: یک عده از این کودکان پدر و مادر دارند و بازپیوند به خانواده بیولوژیک دارند. کودکانی که هویت آنان مشخص نیست، به تیم فرزندخواندگی معرفی شدند. کودکان دیگر به خیریه‌ها انتقال پیدا می‌کنند که این خیریه‌ها حالت خانوادگی دارند و به آن‌ها شبه خانواده می‌گویند و بچه‌ها در آنجا زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: حوزه مشارکت‌های مردمی ما به گونه ای است که لیست خرید روزانه از نیاز‌های عمرانی تا سرپستونک کودک جمع آوری شده است و بسته به علاقه خیران در این زمینه کمک رسانی می‌شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار