وزیر دفاع آمریکا:

کار ما در افغانستان هنوز به پایان نرسیده است

وزیر دفاع آمریکا گفت: مبارزه با تروریسم به پایان نرسیده و واشنگتن توجه خود را بر عملیات ضدتروریزم متمرکز کرده است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان گفت که با وجود خروج، کار آمریکا در افغانستان هنوز به پایان نرسیده است.

آستین با موفق دانستن «جنگ علیه تروریسم» گفت پس از حمله آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ میلادی هیچ یک از دشمنان آمریکا حمله‌ای مانند ۱۱ سپتامبر علیه این کشور انجام نداده‌اند که این «بیانگر تلاش‌های دولت آمریکا برای دفاع از شهروندان ما در برابر تهدیدات تروریستی است که می‌تواند از افغانستان یا هر جای دیگر جهان سرچشمه بگیرد».

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در مراسم سالگرد خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفت: آمریکا در سال ۲۰۰۱ برای دفاع از خود در مقابل تروریسم به افغانستان رفت.

لوید آستین گفت: با تلاش وزارت دفاع پس از عزیمت به افغانستان هیچ دشمنی قادر به حمله به آمریکا نبوده است.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: هنوز مبارزه با تروریسم به پایان نرسیده و ما باید تمام توجه خود را بر عملیات ضدتروریزم متمرکز کنیم و تلاش داریم تا با ریشه‌های شکل‌گیری تروریزم مبارزه کنیم.

به نوشته خبرگزاری ها این اظهارات در حالی است که یک سال پیش در چنین روزی تمام نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شدند.

این در حالی است که بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید ۸۰ درصد مردم افغانستان اعتقاد دارند که جنگ آمریکا علیه این کشوربه صورت کامل شکست خورده است.

پیش از این نیز بازرسی ویژه آمریکا در امور افغانستان اعلام کرده بود که طی ۲۰ سال گذشته هزینه هنگفتی در افغانستان از سوی آمریکا انجام گرفت؛ اما نتیجه آن این بوده که از هر ۳ افغانستانی یک نفر در آستانه قحطی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۸ تير ۱۴۰۲
مبارزه با تروریسم به پایان نرسیده و واشنگتن توجه خود را بر عملیات ضدتروریزم متمرکز کرده است.