شهدای مجاهدان عراقی همدوش برادران ایرانی

مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران خراسان رضوی گفت: بیش از ۲۰۰نفر ایثارگرعراقی در استان شهید و جانباز شده اند.

مهدی نامقی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در دوران دفاع مقدس تعدادی از برادران مجاهد عراقی در جنگ ایران و عراق در حمایت از جمهوری اسلامی ایران در جنگ شرکت کردند و تعدادی به فیض شهادت و جانبازی نائل شدند.

او افزود: رشادت‌ها و سلحشوری‌های برادران عراقی صرفأ مربوط به دوران دفاع مقدس و حمایت از ایران نبود٬ بلکه در دوران که امام راحل در عراق تبعید بودند کمک‌های فراوانی به انقلاب کردند.در دوران قبل از انقلاب برادران مجاهد عراقی در تهیه و انتقال اعلامیه‌های حضرت امام به ایران کمک‌های خوبی کردند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر نیز برادران عراقی همدوش برادران پاکستانی٬ سوری٬ افغانستانی٬ لبنانی و ایرانی در دفاع از حرم اهل بیت (ع) مشارکت دارندو شهدای زیادی تقدیم کردند.

 ۲۴۹ایثارگر عراقی در خراسان رضوی

نامقی درباره تعداد شهدا وجانبازان مجاهد عراقی در دوران دفاع مقدس بیان کرد: آمار ایثارگران عراقی در دوران دفاع مقدس رقمی بالغ بر ۲۴۹ نفر می‌باشد که از این تعداد ۱۱۳ شهید و۱۳۶ جانباز را تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده اند.

او تصریح کرد: در شهر مشهد خانواده عراقی زندگی می‌کند که چهار شهید را در طول هشت سال دفاع مقدس تقدیم کردندکه سه فرزند به نام‌های جمال٬ خالد و عادل تقوی و دامادشان محمد خلیفاوی که در دوران دفاع مقدس خونشان را تقدیم ملت ایران کردند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تاکید کرد: هر چهار شهید پس از دستگیری توسط نیرو‌های بعثی عراقی بخاطر حمایت از ایران در دیگ اسید سوزانده شدند٬ متأسفانه خانواده این چهار شهید هیچگاه پیکر شهدای خود را ندیدند.

عدم شرکت عراقی‌ها در جنگ با ایران

نامقی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس هر عراقی که وارد جنگ با ایران نشده بوده توسط رژیم بعث عراق به اعدام محکوم می‌شد٬ بعنوان نمونه همسر و دو فرزند خانمی در کربلا بخاطر عدم حضور در جنگ علیه ایران و برادران مسلمان خود اعدام و پس از آن سرشان را از بدن جدا کردند.

او در پایان افزود: دفاع از اسلام مربوط به مرز‌های جغرافیایی نیست هر فردی که پیرو مکتب حضرت محمد (ص) باشد جان برکف است واین واقعیت وامر را شهدای محور مقاومت چه در یمن٬ لبنان٬ سوریه٬ افغانستان وچه در فلسطین بخوبی از خودشان نشان دادند واین رشادت‌ها و جانفشانی‌ها همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
رحمت خدا بر جمیع شهدا
آخرین اخبار