خراسان رضوی شاهد کاهش دمای هوا خواهد بود

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش ابرناکی و بارش باران در نیمه شمالی استان روز چهارشنبه سردترین روز این هفته خواهد بود.

زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته دمای هوای مشهد بین ١٢ و ٢٩ درجه در نوسان بوده است گفت: امروز دمای هوای این کلاشهر در گرمترین ساعات به ٣١ درجه و در خنکترین ساعات به ١٣ درجه خواهد رسید.

او افزود: در ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۶ درجه خنکترین و مهولات با پیشینه دمای ٣٢ درجه گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان بردسکن با ٣٢ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: با بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از امروز تا روز چهارشنبه این هفته شاهد افزایش ابرناکی در سطح استان به ویژه نیمه شمالی خواهیم بود. در نیمه شمالی از بعدازظهر سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه بارش باران را در برخی نقاط این استان پیش‌بینی می‌کنیم.

آهنگرزاده بیان کرد: همچنین طی این مدت سرعت وزش باد در سطح استان افزوده خواهد شد و در نواحی بادخیز وزش باد شدید توام با گردوخاک است.

او تصریح کرد: از دوشنبه تا اواخر هفته جاری دمای هوا مجدد روند کاهشی خواهد داشت. به گونه‌ای که روز چهارشنبه سردترین روز این هفته خواهد بود و دمای هوا در مشهد در روز چهارشنبه در گرمترین ساعت ١٨ درجه و در سردترین ساعات به ۶ درجه خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار