رشد۲.۵ درصدی پرونده های ورودی به محاکم قضایی کرمان

رئیس کل دادگستری کرمان گفت:در شش ماه نخست امسال بیش از ۲۹۶ هزار پرونده ورودی محاکم قضایی استان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۵ درصد رشد دارد.

حجت الاسلام منتظری در نشست با اعضای شورای قضایی و قضات کرمان گفت: اگر هدف انسان رضای خداوند باشد خداوند نیز به او توجه می‌کند همانگونه که شهدا مورد عنایت خداوند هستند.

دادستان کل کشور افزود: مردم کشورمان چنانچه به دنبال استقلال هستند و می‌خواهند بر مستکبران عالم پیروز شوند، باید مقاومت کنند.

وی با بیان اینکه ما در سنگری هستیم که مدعی اصلاح جامعه است و به همین دلیل قضات و نیرو‌های قوه قضاییه اول باید خودشان به عدالت عمل کنند و اعتقاد داشته باشند، گفت: باید هوشیار باشیم تا انتظار جامعه از قوه قضائیه یعنی تحقق عدالت به درستی عملی شود و برای این منظور باید بدانیم که همیشه در منظر و محضر خداوند هستیم.

وی افزود:بایستی در دستگاه قضایی کار جهادی انجام دهیم و در دستور کار باشد و با این حال مسئولان ارشد به دنبال رفع کمبود‌ها در این نهاد می‌باشند.

در این نشست رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز با اشاره به وجود ۳۲ حوزه قضایی در استان گفت: در حال حاضر ۳۹۱ قاضی در استان کرمان رسیدگی به پرونده‌ها را بر عهده دارند.

حجت الاسلام حمیدی افزود: در شش ماه نخست امسال بیش از ۲۹۶ هزار پرونده ورودی محاکم قضایی استان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۵ درصد رشد دارد.


وی گفت:در شش ماه امسال بیش از ۲۰۱۸ مورد رای به عنوان مجازات‌های جایگزین حبس در استان کرمان صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار