در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سهم برابر همه استان‌ها در «مهر سینمای ایران»

حسن اکلیلی معتقد است «مهر سینما» بستری فراهم می‌کند تا هنر هفتم در سایر استان‌ها دیده شود و صدای هنرمندان مناطق محروم‌تر شنیده شود.

«مهر سینمای ایران»، به دبیری قادر آشنا از مهر ماه در تمامی استان‌های کشور در حال برگزاری است. به همین منظور، حسن اکلیلی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره شروع فصلی نو در حوزه سینمای استان‌ها گفت: هر رویداد فرهنگی که در سراسر ایران برگزار شود، به خصوص «مهر سینما» که تمامی استان‌ها در آن مشارکت دارند، بسیار ارزنده است. جشنواره‌ای ارزش دارد که همه ایرانی‌ها، در تمامی نقاط کشور، از نظر فرهنگی سهم برابری داشته باشند.

وی با اشاره به فراهم کردن بودجه‌ای مناسب برای تولید آثار باکیفیت در شهرستان‌ها افزود: به عقیده من، متولیان امر فرهنگ، باید در بخش مالی هم عدالت را رعایت کنند و بودجه‌ای مناسب به تمامی استان‌ها بدهند. در واقع، به گونه‌ای نشود که استان‌های محروم، جایگاه سیاهی لشکر در جشنواره سینمایی را ایفا کنند و بودجه‌ای کمتر به آن‌ها اختصاص داده شود. اگر بودجه‌ای که به هنرمندان در داخل تهران می‌دهند را به هنرمندان شهرستان‌ها هم بدهند و حمایت کنند، مطمئن هستم که هنر در ایران به جایگاه والاتری می‌رسد.

اکلیلی در پایان تاکید کرد: رویداد «مهر سینمای ایران» اتفاق خوبی در سینمای ایران است و امیدوارم این رویداد ادامه داشته باشد و بستری برای شنیده شدن صدای هنرمندان بااستعداد مناطق محروم باشد. مدیران سینمایی هم عمل به این حرف‌ها را در دستور کار قرار دهند و در تصمیم‌های بعدی آن‌ها را دخیل کنند.

رویداد «مهر سینمای ایران» با هدف تحقق استمرار شادابی و پویایی در محیط روانی سینمای کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در رشته‌های مختلف و هنرمندان ایثارگر طراحی و پیش‌بینی شده است. همچنان این رویداد در سراسر ایران در حال برپایی است و در روز‌های آتی، شاهد برگزاری این رویداد در استان‌های دیگر خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار