کاهش ۷ درصدی استفاده از سم و آفت‌کش در مزارع

استفاده از سم و آفت‌کش در مزارع استان چهارمحال و بختیاری هفت درصد کاهش یافت.

فرشید شبانی مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون استفاد از سم و آفت‌کش در سطح مزارع و باغات استان توسط کشاورزان و بهره‌برداران کشاورزی، بین پنج تا هفت درصد کاهش داشته است.

وی افزود: افزایش قیمت سم و آفت‌کش منجر به کاهش مصرف و استفاده بهینه از سم و آفت‌کش توسط کارشناسان، بهره‌برداران و باغداران شده است و همچنان توصیه می‌شود کشاورزان از مصرف خودسرانه سم و آفت‌کش جلوگیری و براساس توصیه کارشناسان از سم و آفت‌کش استفاده کنند.

شبانی با اشاره به برگزاری مانور پدافند غیرعامل به منظور جلوگیری از عرضه آفت‌کش تقلبی و قاچاق همزمان با هفته پدافند غیرعامل گفت: این مانور در راستای مقابله با تهدیدات اگروتروریستی شامل انتشار عوامل خسارت‌زا و قرنطینه‌ای، انتشار آفات و بیماری گیاهان و محصولات راهبردی، جلوگیری از ورود، توزیع و استفاده غیرقانونی از سموم و آفت‌کش‌های غیرمجاز و جلوگیری از به خطر افتادن سلامت محصولات صادراتی برگزار شد.


بیشتر بخوانید


مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: توزیع و استفاده غیرقانونی از سموم دفع آفات غیرمجاز و قاچاق به عنوان یکی از تهدیدات اگروترویسمی است.

وی اظهار داشت: به منظور پایش و جلوگیری از عرصه و مصرف سموم قاچاق از روز گذشته نظارت بر ۶۰ فروشگاه آفت‌کش در سطح استان انجام شده و در این بازدید‌ها هیچ مورد سم قاچاق، تقلبی و تاریخ گذشته مشاهده نشده است.

شبانی از برگزاری ۳۰۰ نفر روز کارگاه آموزشی برای گلخانه‌داران خبر داد و گفت: بازید و نمونه‌برداری از محصولات گلخانه‌ای به تعداد ۵۰ گلخانه انجام شده و نظارت لازم در خصوص سلامت محصولات سبزی و صیفی در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.