حمایت از تعاونی‌ها نیازمند قانون و بودجه است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در مصوبات هیات وزیران توجه ویژه‌ای به تعاونی‌ها صورت نگرفته است، گفت: اگر می‌خواهیم ۲۵ درصد تولید کشور توسط تعاونی‌ها محقق شود باید برای حمایت از این بخش در بودجه ۱۴۰۲ اعتبار در نظر گرفته شود، حمایت از تعاونی‌ها نیازمند قانون و بودجه است.

محمدکاظم منزوی ۱۸ آبان‌ماه در دیدار با جعفر امیرآبادی زاده مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه برای موفقیت در حوزه تعاون باید در راستای سیاست‌های وزارتخانه فعالیت کنیم، اظهار کرد: در حوزه تعاونی‌ها در چهارمحال و بختیاری با چالش‌هایی مواجه هستیم، تعاونی‌ها عموما توسط افراد با بنیه ضعیف مالی شکل می‌گیرند و بعد از چند سال دچار تعطیلی می‌شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: تعاونی‌ها باید پس از آغاز فعالیت قدرتمند شوند و پس از مدتی مانند تعاون روستایی به سازمان تبدیل و مستقل شوند.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه شبکه تعاونی‌های روستایی در کشور قدرتمند است، عنوان کرد:، اما هیچ برنامه‌ای برای استفاده از ظرفیت این تعاونی‌ها برای ورود به پروژه‌های اقتصادی نداریم، این تعاونی‌ها گردش مالی خوبی دارند، باید سایر تعاونی‌ها به این شبکه وصل شوند.

منزوی با اشاره به اینکه در مصوبات هیات وزیران توجه ویژه‌ای به تعاونی‌ها صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم ۲۵ درصد تولید کشور توسط تعاونی‌ها محقق شود باید برای حمایت از این بخش در بودجه ۱۴۰۲ اعتبار در نظر گرفته شود، حمایت از تعاونی‌ها نیازمند قانون و بودجه است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای صادرات محصولات تولیدی توسط تعاونی‌ها برنامه داریم، باید تا پایان سال در استان شاهد برگزاری یک نمایشگاه تخصصی از توانمندی و خدمات تعاونی‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های حوزه فرش و صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری جزو مزیت‌های استان هستند، بیان کرد: کارآفرینان این تعاونی‌ها جزو اقشار ضعیف هستند و باید مورد حمایت قرار بگیرند، باید ظرفیت تعاونی‌های صنایع‌دستی فعال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار