همایش تجلیل از نانوا‌های نمونه چهارمحال و بختیاری +تصاویر

همزمان با روز جهانی نانوا از نانوایان نمونه چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

در این همایش رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه ۱۸۰ هزار تن گندم در این استان مصرف می‌شود که بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تن از این مقدار را ۳۱ هزار گندمکار چهارمحال و بختیاری تولید می‌کنند.

آقای برزگر افزود: حاصل تلاش زنجیره تولید را بیش از ۸۵۰ نانوا در چهارمحال و بختیاری، سالانه به ۷۰۰ میلیون قرص نان تبدیل و در اختیار مردم استان قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار سرویس در شبکه حمل و نقل برای حمل آرد و گندم انجام می‌شود، تاکید کرد: باید زنجیره تولید از مزرعه تا سفره به سمت بهره وری و تولید با کیفیت نان حرکت کند.

در این مراسم تعدادی از نانوایان و افراد تأثیرگذار از مزرعه تا سفره، تعدادی از گندم‌کاران نمونه، مدیران کارخانه‌های آرد و تولیدکنندگان نان صنعتی در استان تجلیل شدند.

در این مراسم مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: امسال خرید تضمینی گندم در استان ۵۰ درصد افزایش یافته است.

آقای تقی‌زاده افزود: پارسال ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد و امسال خرید تضمینی این محصول در چهارمحال و بختیاری به ۲۶ هزار تن رسید.

وی، همچنین از افزایش ۳۰۰ درصدی خرید گندم با توان دولتی در سیلوی ملکی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان خبر داد و گفت پارسال ۴ هزار تن گندم در سیلوی ملکی گندم خریداری شد، اما امسال ۱۲ هزار تن گندم در این سیلو خریداری و ذخیره گردید.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری هم در پایان همایش تجلیل از نانوا‌ها، پیام قدردانی استاندار و اعضای کارگروه گندم، آرد و نان استان،  از نانوایان  را ابلاغ کرد و گفت: همایش تجلیل از نانوایان، نخستین بار در استان اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


آقای منزوی افزود: این همایش به پاس قدردانی از این قشر زحمتکش بویژه به دلیل همراهی نانوایان در طرح مردمی سازی یارانه‌ها برگزار شده است.

وی با اشاره به ساز و کار ویژه‌ای که طرح مردمی سازی یارانه‌ها داشت افزود: نانوایان در صف اول حفظ امنیت غذایی مردم هستند.

عکاس: حمید رضا حبیبیان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار