انتقاد مجارستان از اظهارات شتابزده زلنسکی

دولت مجارستان از موضع‌گیری ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در ماجرای اصابت موشک به خاک لهستان انتقاد کرد.

گریلیشکی گولیاس رئیس دفتر ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان گفت، ولودیمیر زلنسکی با این حرف که موشکی که دو نفر را در روستایی در خاک لهستان نزدیک مرزهای اوکراین به قتل رساند، روسی است،‌ الگوی بدی ترسیم کرد.

براساس گزارش المیادین او افزود: در چنین شرایطی، رهبران جهان مسئولانه سخن می گویند، اما رئیس جمهور اوکراین با متهم کردن فوری روسیه، مرتکب اشتباه شد. گولیاس از موضع محتاطانه آمریکا و لهستان استقبال کرد.

 در پی اصابت موشکی به روستایی در لهستان که در مرز اوکراین واقع شده، دو تن از شهروندان این کشور جان خود را از دست دادند. از ساعات اولیه، گزارش‌های ضد و نقیضی در خصوص علت و منشا این حادثه منتشر شد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز در کنفرانسی خبری در بروکسل گفت: «نمی‌توان تایید کرد که شلیک موشک به لهستان عمدی بوده است». او همچنین گفت: «هم پیمانان توافق کردند که هوشیار و آرام بمانیم و هماهنگی بیشتری داشته باشیم». مقامات آمریکایی هم اعلام کردند نتایج تحقیقات اولیه نشان می‌دهد موشکی که به لهستان اصابت کرد احتمالا از طرف نیرو‌های اوکراینی برای رهگیری یک موشک روسیه شلیک شده است.

رئیس جمهور لهستان نیز در واکنش به تحولات کشورش اعلام کرد  ورشو شواهد قطعی درباره مبدأ موشک شلیک شده به خاک لهستان در اختیار ندارد اما به احتمال زیاد فعالسازی بندی را که بر حق هر یک از اعضای ناتو برای درخواست مشورت با سایر کشور‌ها تأکید می‌کند، خواستار می‌شود. لهستان در واکنش به حادثه‌ای که اتفاق افتاده است، با احتیاط شدید رفتار می‌کند و هیچ نشانه‌ای درباره احتمال تکرار آن وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
ار یک دلقک کمدی انتظار منانت بیهوده است
آخرین اخبار