هیات اقتصادی خراسان رضوی عازم افغانستان شد

هیات اقتصادی خراسان رضوی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری عازم افغانستان شد.

 ابوالفضل چمندی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی صبح امروز در پایانه مرزی دوغارون تایباد خبر از اعزام هیات اقتصادی خراسان رضوی به افغانستان داد و گفت این هیات اقتصادی ، هیات مشترک خراسان رضوی و هرات است که تاکنون بعد از تحولات کشور افغانستان برگزار نشده بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: مسائل مربوط به تجارت، حمل‌ونقل، صادرات سوخت، پایانه های مرزی و گمرکات محورهای اصلی بازدیدها و جلسات مسئولان خراسان رضوی و هرات خواهد بود.

چمندی افزود: امید است که این سفر و گفتگوها منجر به روانسازی مبادلات ترانزیتی ایران و افغانستان در مرز زمینی دوغارون شود و سطح مراودات تجاری میان دو کشور افزایش پیدا کند.

چمندی ادامه داد: گفتگوها و تبادل نظرات باعث می شود به یک نقطه اشتراکی در موضوعات دست یافت و بر اساس آنها بتوان راه‌حل های قابل اجرا برای مسائل تعریف کرد.

چمندی بیان کرد: در این سفر کاری دو روزه، چهار کارگروه متشکل از ۱۲ نفر از مدیران نهادهای اقتصادی خراسان رضوی به هرات افغانستان می آیند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در گذشته هم هیات های اقتصادی بلندپایه ای از افغانستان به ایران آمده اند که تصمیمات گرفته شده آنها هم در این سفر بررسی و پیگیری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.