ضرابی:

۱۲۰ کودک مبتلا به فلج مغزی از طریق سلول‌های بنیادی پیوند شده اند

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان از پیوند ۱۲۰ کودک مبتلا به فلج مغزی از طریق سلول‌های بنیادی در کشور خبر داد.

مرتضی ضرابی، مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان امروز در رشت با تشریح اهمیت جمع آوری، نگهداری و بهره گیری از خون بند ناف نوزادان، بر ضرورت تعامل خانواده‌ها با متصدیان این امر در زمان تولد نوزادان در مراکز درمانی تأکید کرد.

او با تشریح فعالیت‌های موسسه رویان در امر درمان بیماری‌های ژنتیک و نادر تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۵۰ مورد پیوند سلول‌های بنیادی برای بیماران خونی در کشور انجام شده که ۹۰ درصد آن کودک بودند و پیامد‌های این پیوند‌های پزشکی نتیجه بخش بوده است.

مدیرعامل بانک خون بند ناف گفت: علاوه بر این تاکنون ۱۲۰ کودک مبتلا به فلج مغزی هم از طریق سلول‌های بنیادی پیوند شده اند که ثمره مهم آن رفع نواقص یادگیری، ترمیم بینایی، شنوایی و مشکل بلع این کودکان بوده است.

دکتر ضرابی افزود: پارسال یک میلیون و ۱۵۰ هزار زایمان در کشور اتفاق افتاد که از این تعداد ۲۷ هزار مورد منجر به جمع آوری بند ناف نوزادان برای نگهداری در موسسه رویان شد و این رقم کمتر از ۳ درصد زایمان‌های کشور را شامل می‌شود.

او در همین راستا از هدف گذاری برای جمع آوری بند ناف ۵ درصد نوزادان کشور هنگام زایمان تا ۵ سال آینده خبر داد.

مرتضی ضرابی، مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان

به گفته مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان، تحقق این هدف پوشش بیش از ۵۰ هزار زایمان و جمع آوری همین تعداد بند ناف را برای گسترش درمان‌های نوین در حوزه پزشکی عملی خواهد ساخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.