تولید ۱۵ هزار تن شکر مازاد بر مصرف در کارخانه قند

امسال ۱۵ هزار تن شکر مازاد بر مصرف در کارخانه قند چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

معاون صنایع سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با برداشت چغندرقند، تولید شکر در تنها کارخانه قند استان افزایش یافت.

آقای سیدین افزود: پیش بینی می‌شود امسال دراین واحد صنعتی ۲ هزار و ۶۰۰ تن شکر بیشتر از پارسال تولید شود.

وی گفت: تابستان امسال ۱۰۰ تن چغندرقند و تا پایان فصل برداشت ۲۲۰ تن چغندرقند کشاورزان فرآوری می‌شود و تولید شکر تا پایان امسال به ۴۳ هزارتن می‌رسد.


بیشتر بخوانید


مدیر کشاورزی کارخانه قند چهارمحال وبختیاری هم گفت: باتوجه به مصرف ۲۸ هزار تن شکر در این استان امسال ۱۵ هزارتن شکر مازاد برمصرف چهارمحال و بختیاری در این کارخانه تولید می‌شود.

سلیمان افشین، مدیرتولید کارخانه قند هم گفت: ظرفیت اسمی دریافت چغندرقند در کارخانه قند چهارمحال و بختیاری روزانه هزار و ۵۰۰ تن است که باتوجه به تجهیزات به روز این کارخانه، امسال روزانه هزار و ۷۰۰ تن چغندر به کارخانه وارد و فرآوری می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری سطح زیرکشت چغندر این استان را بیش از هزار هکتار و پیش بینی میزان برداشت را بیش از ۵۰ هزار تن بیان کرد.

حسین برزگر افزود: درحالی که امسال سطح زیرکشت افزایش نیافته، اما با به کارگیری شیوه‌های ترویجی درکاشت، داشت وبرداشت، متوسط برداشت درهرهکتار از ۴۰ تن به ۵۰ تن وعیار آن از ۱۷ ونیم به ۱۸ و ۲۲ صدم رسیده که نسبت به میانگین کشوری ۲ درصد بالاتراست.

وی ذخیره شکر چهارمحال و بختیاری را نسبت به پارسال بی سابقه دانست.

برچسب ها: تولید شکر ، چغندرقند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار