شگفتی طبیعت در انتهای محرومیت‌ها و محدودیت‌ها

کویر علی رغم اینکه انتهای محرومیت‌ها و محدودیت هاست اما یک شاهکار بیابانی است و کویر حلوان طبس یکی از بکر‌ترین کویر‌های استان است.

شهرستان طبس پهناورترین شهرستان کشور است که عمده وسعتش را کویر‌هایی تشکیل می‌دهند که بعنوان یک جاذبه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

کویر حلوان، پروده و تپه‌های بادی منصوریه از جمله مکان‌هایی است که توجه گردشگران را به خود جلب کرده است.

کویر حلوان ۱۲ در ۴۵ کیلومتر وسعت دارد که عمق ماسه‌ها در بعضی مناطق آن به ۳۰ متر می‌رسد.

یکی از اهالی طبس گفت:برای ما که بچه کویر هستیم شمال کشور جذاب است و برای افرادی که در مناطق سرد و معتدل کشور زندگی می‌کنند، کویر‌های ما جذاب است.

یکی از گردشگران کویر حلوان گفت: نزدیک به ۱۵ بار به کویر حلوان آمده ایم و از جمله مکان‌هایی است که هرسال وقتی به دوستانم پیشنهاد میدم قبول می‌کند، زیرا جذابیت و آرامش این کویر را درک کرده اند.

طبس میزبان ۶ میلیون مسافر در سال است

در کویر حلوان به دلیل وجود اقامتگاه‌های گردشگری بیش از ۲ منطقه کویری دیگر در طبس مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

عربی رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی طبس گفت: شهرستان طبس سالانه میزبان بیش از ۶ میلیون نفر زائر مسافر و گردشگر است که اکثر آن‌ها بازدید از جاذبه‌های کویری شهرستان را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند.

آزادوار فعال حوزه گردشگری گفت: کویر حلوان یک شاهکار بیابانی و بکر‌ترین کویر‌های استان است که بهترین زمان برای دیدن جاذبه طبیعی اوخر پاییز تا بهار است.

وی افزود: حدود سالانه بیش از ۱۰ هزار مسافر از سراسر کشور و حدود هزار تا هزار و ۵۰۰ نفر هم گردشگر خارجی از طبس بازدید کرده اند.

مسئول یک تیم گردشگری هم گفت: تورگردانی میکنم و سالانه نزدیک به ۱۰ گروه توریست به کویر حلوان می آورم.

وی افزود: این منطقه پتانسیل‌های خوبی برای عکاسی دارد.

کویر حلوان در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده است

 

برچسب ها: کویر ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.