هشدار فعالان محیط زیست به پروژه موزه هنر مدرن برلین

کارشناسان فرهنگی، در رابطه با هزینه‌های زیست محیطی پروژه ساخت و ساز طولانی مدت تأسیس موزه بزرگ هنر مدرن برلین هشدار داده اند. 

این کارشناسان فرهنگی و منتقدان که در زمینه معماری و حفاظت از محیط زیست فعالیت می‌کنند، کارایی طراحی و تأخیر‌های پروژه را مورد انتقاد قرار داده اند چراکه بحران آب و هوا، بررسی دقیق پروژه‌های ساختمانی در مقیاس بزرگ در مراکز شهری را با مشکلاتی روبرو کرده است.

گاردین در روز یکشنبه گزارش داد که در ماه گذشته، درخواست‌ها به منظور توقف ساخت این پروژه به دلیل مسائل طراحی منتشر شده است. زیرا منتقدان، آن را تهدیدی زیست محیطی عنوان کرده اند و مخالفان پروژه، از طرح ساخت و ساز و مصالح گرفته تا ساختار داخلی آن را به علت ناپایدار بودنش زیر سوال برده اند.

گفتنی است که درخواست‌هایی مبنی بر کاهش انتشار کربن و اعتراض‌های شدیدی به شرایط آب و هوایی شده است؛ به طوری که گروه فعال محیط زیستی «استخراج نفت را متوقف کنید»، بارها، با اقدامات مختلفی در موزه‌های اروپایی، اعتراض خود را نشان داده اند. 

گفته شده است که در حال حاضر، هزینه این موزه، ۴۵۰ میلیون یورو (معادل ۵۰۰ میلیون دلار) است؛ رقمی که دو برابر قیمت اولیه آن، یعنی ۱۷۹ میلیون یورو (معادل ۱۵۵ میلیون دلار) را نشان می‌دهد و درواقع، نقطه عطفی برای آینده بخش فرهنگی این منطقه به شمار می‌رود؛ به طوری که نوید این را می‌دهد که به عنوان یک موزه بزرگ درآید.

کلودیا روث، وزیر فرهنگ کشور آلمان خواستار بازنگری در طراحی این موزه شده و متعهد شده است که روی پایداری مکان‌های هنری، تمرکز خاصی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار