عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس:

فرزندان حاصل از "ازدواج قانونی" زنان ایرانی و مردان خارجی تابعیت ایرانی می‌گیرند + گزارش تصویری

ابوترابی گفت: مطالبه فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی، برای دریافت تابعیت ایرانی، در متن نهایی قانون سازمان ملی اقامت لحاظ می‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: در ساماندهی کلیات طرح سازمان ملی اقامت که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رای آورده به فرزندان حاصل از ازدواج قانونی زنان ایرانی و مردان خارجی تابعیت ایرانی داده می‌شود اما نکته مهم این ساماندهی قانونی بودن این ازدواج است که باید به آن توجه شود.

به گفته ابوترابی برای متقاضیانی که تاکنون در سامانه دریافت تابعیت ایرانی ثبت نام کرده اند جای هیچگونه نگرانی نیست و به همه آنان تابعیت ایرانی داده خواهد شد چراکه قانون اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج قانونی زنان ایرانی و مردان خارجی پابرجاست.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس از همه افراد بدون تابعیت ایرانی و حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی خواست در سامانه ثبت نام کنند.

به گفته ابوترابی پس از تصویب قانون سازمان ملی اقامت نیز برای به فرزندان حاصل از ازدواج قانونی زنان ایرانی و مردان خارجی ازدواج های قانونی تابعیت ایرانی و برای ازدواج های شرعی اقامت دائم داده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه سعیدی
۲۱:۱۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
شمارو به خدا این بچه هاچه گناهی کردن مگه کسایی که مانع سرراه این بچه هامیزارن تواون دنیا جواب خدارو چگونه میدن انشاالله خدابدترین جذاهاروبراشون بیاره