کشف انبار بزرگ درختان تاغ و کوره زغال غیر مجاز در نیشابور

یک باب انبار بزرگ چوب درختان تاغ به همراه کوره زغال غیر مجاز در نیشابور کشف و ضبط شد.

سرهنگ علیرضا حسینعلی زاده فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت مشکوک افرادی سودجو در یک انبار بزرگ در محدوده یکی از روستا‌های بخش مرکزی شهرستان نیشابور، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ جمهوری قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۲ جمهوری به همراه ماموران حفاظت منابع طبیعی پس از بررسی و اطمینان از صحت خبر با هماهنگی مقام قضایی به ادرس مربوطه عزیمت کردند.

وی گفت: متهمان به محض مشاهده ماموران علیرغم صدور دستور و اخطار‌های مکرر قصد فرار داشتند که ماموران انتظامی با تیراندازی هوایی یکی از متهمان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از انبار مورد نظر، حدود ۱۵ تن درخت تاغ مربوط به منابع طبیعی، یک عدد کوره غیر مجاز تولید زغال و چند دستگاه‌های برش درختان به ارزش ۱۰ میلیارد ریال را کشف کردند.

سرهنگ حسینعلی زاده بیان کرد: تحقیقات و تلاش پلیس برای دستگیری ۳ متهم دیگر این پرونده دارد.

وی با بیان اینکه تاغ زار‌های مناطق جنوب شهرستان نیشابور از عوامل تثبیت شن‌های روان و حفظ تعادل اکوسیستم نیمه کویر است از مردم درخواست در حفظ این سرمایه‌های ارزشمند طبیعی کوشا بوده و هرگونه خبر در این خصوص را از طریق تلفن ۱۱۰ یا به اداره محیط زیست شهرستان اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار