صدور ۷۵۸ سند تک برگی اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در طول سال جاری ۷۵۸ سند تک برگی اراضی کشاورزی در استان برای کشاورزان صادر شده است.

مجتبی قلنجی مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: طبق تفاهم نامه منعقده بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت جهادکشاورزی، کشاورزان برای تبدیل سند دفترچه‌ای به تک برگی هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و هزینه تهیه نقشه کاداستری و سند مالکیت بر عهده سازمان ثبت اسناد است.

وی اضافه کرد: در قانون بودجه امسال روستائیان برای تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک برگ تا پایان امسال از پرداخت هزینه‌ها معاف شدند و اگر کسی مراجعه نکند در سال آینده باید هزینه را پرداخت کند.

قلنجی گفت: بر اساس آخرین آمار ارسالی از مجموع یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی استان، در سطح ۸۴۲ هکتار تعداد ۷۵۸ فقره سند تک برگی صادر شده و در حال حاضر تعداد ۱۶ هزار و ۳۸۷ فقره پرونده از طریق جهاد کشاورزی شهرستان‌ها به اداره‌های ثبت اسناد و املاک ارسال شده است که در مراحل فرایند صدور سند قرار دارند.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: سنددار کردن اراضی روستایی این امکان را فراهم می‌کند که روستائیان از اسناد ملکی خود به عنوان وثیقه برای دریافت انواع تسهیلات بانکی استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.