از دستگیری عامل سنگ‌پرانی به خودرو‌ها در خرمبید تا کلاهبرداری با درج آگهی فروش پرنده زینتی

مهم‌ترین حوادث ۲۱ آذرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۰ کیلو تریاک در ورودی شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از توقیف سواری RD حامل ۱۰ کیلو تریاک توسط مأموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: ماموران یگان امداد با همکاری کلانتری ۲۵ شریف آباد شهرستان شیراز با اقدامات فنی و پلیسی از تردد یک سواری RD حامل مواد مخدر در محور شیراز-اصفهان مطلع و بلافاصله به محل مذکور اعزام شدند.

او افزود: مأموران انتظامی شیراز با گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند خودرو را شناسایی و با اقدامات تخصصی آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه در بازرسی از آن خودرو ۱۰ کیلوگرم تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص راننده قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

این مقام انتظامی ضمن هشدار به قاچاقچیان و سوداگران مرگ، تأکید کرد: پلیس به منظور شناسایی و دستگیری اینگونه افراد، قانونی و قاطعانه عمل کرده و در این خصوص از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

دستگیری سارق موتورسیکلت در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از دستگیری سارق و کشف ۵ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی فرمانده انتظامی بوانات بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان بوانات، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی یک نفر که به صورت تنهایی اقدام به سرقت موتورسیکلت می‌کرد را شناسایی و در یک عملیات ضربتی متهم را دستگیر کردند.

دستبند بر دست متهم

فرمانده انتظامی بوانات با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم مقادیری لوازم موتورسیکلت و ۵ دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ مزارعی اضافه کرد: شهروندان هشدار‌های پلیسی را در خصوص پیشگیری از سرقت اماکن، خودرو و موتورسیکلت را جدی گرفته و هرگونه مورد مشکوک را سریعا به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

کلاهبرداری با درج آگهی فروش پرنده زینتی

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: فردی که با درج آگهی فروش پرنده زینتی در یکی از سایت‌های آگهی محور اقدام به کلاهبرداری از شهروند شیرازی کرده بود شناسایی و پول شاکی را برگشت داد.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: در پی شکایت مردی میانسال مبنی بر کلاهبرداری از او از طریق خرید پرنده زینتی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: شاکی بیان کرد که در یکی از سایت‌های آگهی محور، یک آگهی تحت عنوان فروش پرنده زینتی برخورد و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال وجه به عنوان پیش پرداخت از من درخواست و پس از دریافت وجه، دیگر جوابگوی پیام‌ها و تماس‌های تلفنی من نبود.

این مقام سایبری گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در کمتر از ۷ ساعت متهم را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه با ترفند‌های خاص پلیسی مبلغ مورد نظر به حساب شاکی برگشت پیدا کرد، گفت: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها به واسطه قیمت پایین را نخورند و خرید‌های اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی اقدام کنند.

سرهنگ سلیمانی از هموطنان خواست: در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، ماموران یگان امداد شیراز با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل مسکونی واقع در بلوار دکتر حسابی مطلع و پس از هماهنگی قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شیراز ادامه داد: ماموران یگان امداد در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق را کشف و یک نفر را نیز دستگیر کنند.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت‌های قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف ۷۸ تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب گفت: با توقیف دو دستگاه موتورسیکلت و پژو ۴۰۵، ۷۸ کیلوگرم تریاک در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: مأموران ایست و بازرسی قلاتویه داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، در یک عملیات ضربتی به دو دستگاه موتورسیکلت و پژو ۴۰۵ مشکوک و آن‌ها را با اقدامات فنی و تخصصی متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این دو دستگاه وسایط نقلیه ۷۸ کیلوگرم تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در باک خودرو و زین موتورسیکلت جاسازی شده بود کشف شد.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، تأکید کرد: پلیس این شهرستان با کنترل دقیق محور‌های مواصلاتی عرصه را بر قاچاقچیان مواد مخدر تنگ کرده است.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در آباده

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۱۴ معتاد و خرده فروش طی ۲ هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده اظهار کرد: در جهت مطالبات عمومی و ارتقای احساس امنیت در بین شهروندان با هدف مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان پر خطر، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی و با اقدامات فنی و تخصصی، در بازرسی از تعدادی منازل از قبل شناسایی شده، ضمن جمع‌آوری و دستگیری ۱۴ معتاد و خرده فروش، ۴ کیلو و ۲۰۲ گرم انواع مواد مخدر نیز کشف کردند.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به کشف ۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه و دستگیری ۲ سارق در این خصوص، افزود: دستگیری ۹ سارق و کشف ۲۸ فقره انواع سرقت، توقیف ۴۳ دستگاه وسایط نقلیه مزاحم و متخلف، دستگیری ۳ متهم و کشف ۶ فقره پرونده جرایم کلاهبرداری، کشف ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۳ متهم در این خصوص، کشف ۲ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و بدون مجوز، از دیگر نتایج اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی است.

سرهنگ مسعودی تصریح کرد: طرح‌های پاکسازی در رابطه با خرده فروشان و دستگیری مجرمین و سارقان به صورت مستمر در دستور کار این فرماندهی قرار دارد و از شهروندان خواست هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

عامل سنگ‌پرانی به خودرو‌ها در خرمبید دستگیر شد

فرمانده انتظامی خرمبید از دستگیری یک نفر از عاملان سنگ‌پرانی برای خودرو‌های عبوری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید اظهار کرد: در پی فراخوان‌های معاندان نظام در فضای مجازی برای اعتصاب کامیون‌داران و استقبال نکردن رانندگان از این موضوع، عده‌ای افراد مغرض با حضور در محور‌های مواصلاتی با مزاحمت مانع تردد کامیون‌ها و اخلال در تردد حمل و نقل عمومی می‌شدند که دستگیری این افراد به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

عاقبت متهم

او افزود: با توجه به اینکه این شهرستان یکی از محور‌های اصلی تردد کامیون‌های حامل بار بوده و از اهیمت ویژه‌ای برخوردار است کنترل محور با انجام اقدامات پلیسی مورد رصد قرار گرفت.

فرمانده انتظامی خرمبید با اشاره به اینکه ماموران انتظامی موفق شدند یک نفر عامل سنگ‌پرانی به سمت کامیون‌های عبوری را دستگیر کنند، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار